diumenge, 20 de gener del 2013

Sant Miquel d’Olèrdola-Castell d’Olèrdola-Pantà de Foix-Clariana-Castellet-Torrelletes-Castell de Penyafort-Santuari de Penyafel-Sant Miquel d’Olèrdola.

La ruta es mou per un terreny calcari amb bones pistes i uns vint quilòmetres pel cap baix ho fa per senders ciclables gairebé tota l’estona, el sol dels senders baixades amb molta pedra solta, pujades per terrenys pedregosos irregulars li dona un punt de duresa tot i que ens farà gaudir encara més de l’itinerari.

Sortim de Sant Miquel d’Olèrdola baixant a creuar el torrent del Fondo del Cementiri, que travessem a gual, anem planejant per un sender que va pel seu costat del Fondo de la Vall i que ens porta a una pista bona, la pista segueix de pla entre parets de roca calcaria, trobem un trencant que marxa bruscament a l’esquerra l’agafem i anem pujant fins que agafem un sender a ma dreta que segueix pujant, baixant del a bici en algun graó, fins que ens deixa a una carretera que ens porta tot pujant al Castell d’Olèrdola

Marxem del castell per una pista que marxa de pla passant per sota de l’ermita de Sant Miquel d’Olèrdola, més enllà comencen a pujar fins a carenar i agafem un sender molt pedregós amb trams difícils de ciclar per la pedra solta i que amb força pendent ens porta al Fondo de la Vall, creuem la pista i un curt corriol ens porta a una pista que seguim uns centenars de metres i deixem per agafar un sender que va pujant pel Fondo de Sant Andreu per un terreny que sovint passa per clapes pedregoses encara que es del tot ciclable.

Arribem a una pista a tocar El Daltmar, seguim pujant fins a carenar i comencem una baixada amb no massa pendent i quan ja anem de pla agafen un sender que baixa amb el sol seguint la tònica del altres, molta pedra amb trams molt solta però que es pot fer gairebé tot  sense baixar de la bici, creuem la pista i el sender que ara puja ens fa baixar per  superar un empit pedregós, seguim baixant ara amb més amplada fins que anem a parar a la BV-2115.

Ens posem a un sender que planeja per sota la presa del pantà de Foix i després de travessar el riu comença a pujar tot fent giragonses fins a quedar una mica més alts que les aigües de l’embassament, el sender va resseguin el pantà tot planejant arriba un punt que s’eixampla i més enllà va a parar a una pista que deixem tot seguit trencant a l’esquerra comencem a pujar una pista que s’enfila per la muntanya de cal Bladet i ens porta fins a una carretera.

Seguim una mica la carretera però la deixem trencant a l’esquerra i agafem un sender que sense perdre alçada ens farà pujar i baixar diverses vegades, fins que arribem al darrere de l’església de Clariana, marxem del poble per carretera baixant fins una cruïlla on tiren de dret per un camí que al carenejar va a parar a un sender, amb unes vistes molt maques Castellet sobre el pantà de Foix, el sender baixa fins a trobar un camí entre conreus i que ens deixa a la carretera que ens portarà fins a Castellet.

Passem per sota del castell de Castellet i sense deixar la carretera marxem del poble avall i tombem a l’esquerra pujant un sender que ens porta al darrera de l’església de Sant Pere de Castellet  marxem de pla i encarem un sender que baixa cap a la dreta fins a travessar el Fondo de Cluca, on baixem de la bici per salvar la rasa que forma, quan som a dalt el sender va pujant primer fort i es va aplanant deixant ciclar en tot moment, anem a parar una pista que ens deixa a Torrelletes.

Travessem el poble i sortim per una bona pista que deixem aviat entrant a un sender que va faldejant de baixada fins al Fondo del Raventós on trobem un camí de roderes que puja fins al mas Pigot, després d’una curta baixada i una pujada arribem al mas de Ballestar, la pista ens porta al Castell de Penyafort, creuem el Foix i agafem una pista que el segueix i passa pel costat de varies industries, creuem un altre cop el riu i marxem per un camí que va pujant per Espitlletes, anem a parar a una pista cimentada que ens puja al Santuari de Penyafel.

Marxem del santuari per un sender fent giragonses fins arribar a la cantera de la cimentera Uniland, un gran forat que ens queda a sota nostre a la dreta, ens en separem quan el sender comença a baixar cap a l’esquerra fent una gran marrada per la serra Llarga, baixem cap al Fondo del Pomerar i el sender un tros per l’esquerra i un tros per la dreta el segueix fins a arribar a una pista, la deixen tot seguit i ens enfilem per un altre sender fent una gran volta per la muntanya del Passeres i tornant a baixar a la pista que havíem deixat abans, la travessem i el sender segueix baixant i serpentejant fins arribar al Fondo del Cementiri que creuem a gual pel mateix lloc de l’ínici i entrem a Sant Miquel d’Olèrdola.

La Traça del GPS de la ruta "Santpedor-Turó de Roma-Antius-La Sala-Sant Andreu de Comallonga-Jaumandreu-Sant Martí de Torruella-Santpedor"

ZAX ha dit...

Quina bona pinta! me l'apunto... :-)