dilluns, 26 de març del 2012

Fa uns dies, fent la ruta que de Sant Llorenç de Montgai puja fins a la Pletiu de l’Extrem, assegut a la vora de la cinglera, mentre contemplava els voltors amb el seu vol majestuós, vaig veure un camí que arribava quasi be a sota i es dividia en dos senders, un pujava just on estava assegut i l’altre baixava en direcció al Segre, em va entrar el cuquet i no he parat fins que he trobat una ruta que passi per aquí, la he trobat a Golpedepedal.com una ruta que te publicada a Wikiloc.

El recorregut es un dels més bells que he fet últimament, surt de Camarasa en direcció a Sant Llorenç de Montgai, per la carretera asfaltada, creua el Segre pel pont d’Escalera, on hi ha una vista preciosa del pantà, una mica més enllà marxa per una pista bona que puja fins el Coll d’Orenga, que es la cruïlla que vaig veure des de dalt, del coll marxa un sender fàcil, ràpid i divertit que baixa fins a sota les Crestes del Conill, cap al final el sender es torna força pedregós.

Segueixo el camí que puja lleugerament al costat del Segre fins a trobar la carretera, travesso el riu pel Pont del Pastor i encara per asfalt tiro cap al Aiguabarreig del Segre amb el Noguera Pallaresa, segueixo encara la carretera fins que una presa em barra el pas, aquí agafo una passarel·la que va penjada a la paret i que em porta a un sender que arriba a un pont penjant que em permet creuar el Segre un altre cop, el sender va planejat una estona al costat del riu, encara pantà, i va endinsant-se dins del Congost del Mu.

Arriba un punt que el sender es comença a enfila serpentejant, i  toca empènyer força estona, arribo a una cruïlla, a l’esquerra El Castellar  a la dreta Alòs de Balaguer, me’n vaig a la dreta, millor perquè ara aniré planejant i podré anar a dalt de la bici més que a peu, les vistes son impressionants, tant cap al Mont-Roig com cap a L’Estret del Mu, per arribar-hi a l’estret haure de baixar, ara serà més complicat anar a dalt la bici, quan arribo a baix em torno a trobar unes altres passarel·les mes curtes que  em deixen al l’altre banda de l’estret.

Aquí trobo una pista agradable que va al costat del riu fins quasi be arribar a Alòs on travesso el riu pel pont i segueixo una pista que em retorna riu avall un bon tros fins que començo a pujar un revolt, un altre i un altre i així sense parar vaig pujant pel Barranc de Carbonera fins arribar ala cabana de Cal Lloses, el punt més alt de la jornada, comença la baixada encara per aquesta bona pista fins que agafo un sender a l’esquerra, sense complicacions i ràpidament arribo a Camarasa

La Traça del GPS de la ruta "Voltejant la Muntanya de Sant Salvador i la Serra Carbonera · Camarasa - Alòs de Balaguer - Camarasa"