dissabte, 23 de juliol del 2011

Moià-Castellterçol-L'Espluga-Sauva Negra-Collsuspina-Moià

Aquesta ruta que recorre la comarca natural del Moianès, te un alt percentatge de senders i corriols, passa sobretot per dins de boscos i ressegueix força estona rieres, que les travessa sovint, això fa que els trenta i escaig primers quilometres siguin força lents alhora que ombrívols i d’una bellesa extraordinària.

En un principi al sortir de Moià, aviat circulem per bones pistes per entre boscos d pi roig, travessem la riera de Castellnou i baixem a buscar el torrent de la Fàbrega , agafem un sender que va per l’esquerra per sobre del torrent i que mes endavant ens porta a la llera del torrent per on pedalem una mica fins a trobar el punt per on segueix el sender, tancat per canya xiula i que es fa buscar una estona, a l’altre banda segueix el sender fins arribar a la carretera de Moià Castellterçol.

Seguim uns 500 metres la carretera en direcció a Castellterçol i trenquem a l’esquerra, tornem a travessar el torrent de la Fabregà i per un corriol a la dreta anem a buscar la riera de Fontscalents, tot seguin-la arribem a L’Espluga una masia construïda sota una balma que data de l’època troglodítica, continuem pel corriol que segueix la riera i ens mena a la font de Fontscalents i sota l’atenta mirada d’una verge esmorzem.

Ara anirem combinant senders amb caminois, prats amb pistes, boscos amb gran quantitat de pins trencats, fins arribar a la carena de la serra de Santa Coloma, baixem i pugem un parell de cops i entrem de ple als senders, foscos per l’ombra del fajos de la Seuva Negra, entorn preciós, seguim la riera de Castellcir avall fins creuar-la i pujar cap a la Casanova del Castell, amb la vista a la dreta del castell de la Popa, tornem a entrar al la fageda fins arribar al coll de Prims.

Del coll de Prims amb una vista impressionant de la vall formada pel riu Congost anem planejant fins arribar a la carretera N-141-c la seguim fins a Collsuspina, que travessem de nord a sud i per la pista que passa pels plans de l’Espinoi seguim fins el pla de la Tuta, trenquem a la dreta per baixar al torrent Mal anem cap al pla de les Humbertes, la Casa Nova del Prat i tot passant per la Gònima arribem a Moià.

Hi ha mes fotos de la ruta "Moià-Castellterçol-L'Espluga-Sauva Negra-Collsuspina-Moià" aquí

La Traça del GPS de la ruta "Moià-Castellterçol-L'Espluga-Sauva Negra-Collsuspina-Moià ""