dissabte, 4 de desembre del 2010

Calders-Serramelera- La Mussarra-Monistrol de Calders-Calders

Quan ens varem trobar a Calders, amb l'Agustí i el Ramon, per fer un altre dels recorreguts de la Guia el Bages en Btt, el numero 3 que l’anomenen Fondalades del Calders ( el riu), poc ens pensàvem que al arribar a la Guardia cauríem en la temptació de agafar el corriol del Camí Ral i fins a Torrecabota i continuaríem el del Serrat de Can Vila fins arribar al torrent de les Tapies, per agafar el camí que ara si segueix el recorregut 3, però mira se’ns ha posat be, passem per la roureda de Les Tapies i anem fins la N-141 que travessem per agafar el camí que baixa a la colònia Jorba, poc tros, uns cinquanta metres mes enllà trenquem a l’esquerra passant per la estació elèctrica, mes enllà veiem un altre corriol i tornem a pecar, total per un parenostre mes..., passem pel costat del les runes de Serramelera.

Baixem i baixem , veiem el Rubió a la dreta i continuem baixant fins el Riu Calders que travessem a Gual per un lloc encantador, tant encantat anava que em vaig fotre de cap, el Ramon es va partir el cul per la situació còmica que li varem oferir, comencem a pujar pel Serrat de Montbru , seguim pel Serrat del Feliu fins que trobem a la soleia tres pedres planes, de dimensions adequades per rebre els nostres culots i menjar l’entrepà, algú un bollicao.Amb el inici de la digestió reprenem la marxa, passem per la Mussarra, tombem a l’esquerra cap al Bosc de la Mussarra, i arribem a la petita ermita de Sant Pere Màrtir, bon mirador de la vall de la Golarda, ens hi parem a mirar.

Marxem per la Serra de les Abrines per una pista que va carenejant i mes tard baixa per la vessant de la dreta en un parell de ziga-zagues i ens deixa davant del riu Calders, sense cap palanca com volent dir, et vols fer un rentat de baixos? I el fem, potser no prou perquè un quilòmetre després al arribar a La Lladriga fem una repassada al tornar a travessar un gual.

Passem rascant, com si fóssim mistos, Monistrol de Calders, tot seguint el curs del la riera de Marfà, quan estem a punt de creuar-la, tenim el regal de veure els gorgs Blaus un indret on la riera s’ha obert pas entre aglomerats i anat aprofundint creant un pas estret, la creuem per això per un pont i aviat trobem la Coma que deiem a la nostre dreta per anar a creuar la riera de l’Om i comencem a pujar passant pel costat d’una gravera tot seguint el GR 177, que deixarem al capdamunt d’una pujada fent veure que anem cap a Sant Amanç i retrobarem al passar pel mas Reixac, ja no deixarem el GR fins a Calders on entrem pel Raval

Mes fotos de Calders-Serramelera- La Mussarra-Monistrol de Calders-Calders

Com ha vist l 'Agustí les Fondalades del Calders

La Traça del GPS de la ruta "Navarcles-Rocafort-Mura-Talamanca-Navarcles"

Si no ets del Barça millor que no cliquis aquíiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!! et pot ferir la sensibilitat