dimarts, 16 de març del 2010

Diumenge, 14-03-2010 Voltejant Montserrat

Des del dimarts, que em delia per anar a veure Montserrat d’aprop, veia la muntanya plena de neu des de Santpedor es veu pràcticament la cara nord i amb les temperatures que hem tingut al Bages feia que la neu s’aguantés, el diumenge no m’ho penso gaire agafo una traça de gps del Wikiloc i una mica tard, per allò de que el sol comenci a fer la seva feina me’n vaig cap a Monistrol de Monserrat, que es el punt mes baix de la ruta i així em sortirà un recorregut piramidal, a les nou tocades surto de Monistrol cap a l’Altre Banda i baixo cap al riu per seguir la pista que passa per sota l’Estació de l’Aeri i tot planejant i ple de bassals vaig tirant cap a La Puda, per una pujada curta i una baixada que em deixa a la C-55, la segueixo una mica en direcció a Monistrol i un cop passat el pont, viaducte en diuen, giro cap a la dreta i agafo el GR-6 que passa per Santa Margarida del cairat i a Ca n’Astruc vell el deixo per pujar primer pel torrent de Ca n’Astruc i desprès el de la Salut, aquí veig que si be l’he encertat pel fet de que faré a primera hora el cantó solejat, i així la poca neu que trobi ja l’hi tocarà el sol i mes tard quan arribi a Can Maçana i faci tota la part obaga ja hauran pujat les temperatures i trobaré la neu tova, la desavantatge es haure de fer aquest sender de pujada u baixar sovint de la bici, per aixo recomano en condicions normals fer-la a l’inrevés, i mira anant xerrant d’això ja he arribat a Collbató.
Agafo el camí de la Vinya Nova, passo per Can Jorba, el Clot del Tambor, la Plana Llarga i pels boscos de Cal Rovira aquí agafo un sender per arribar a Can Maçana que deu n’hi do de la neu que hi ha, de Can Maçana agafo la carretera que porta al Monestir de Montserrat fins arribar a Santa Cecilia, aquesta cara de la muntanya esta encara amb molta neu i fa un paisatge impressionant, pel refugi baixo cap a Sant Cristofol i per una pista enquitranada vaig cap a la Calzina, que deixo a la meva dreta per baixar per unes pistes dretes i enfangades que segueixen el PR-C 19 passant per l’obaga de la Figa i el Torrent de les Escometes arribo a Monistrol
Clica si vols veure mes fotos

Recorregut

Perfil

La Traça del GPS " Voltejant Montserrat"

Image Hosted by ImageShack.us

MCB ha dit...

Ruta molt xula... sempre he vist camins paralels al riu per aquella zona i no sabia on anaven... a veure si la fem... aixó si et dissabte et vas perdre una bona... btt sobre neu, una passada...