.

.

diumenge, 7 de setembre del 2008

La Rigole du Canal du Midi

Encuriosit pel reportatge del Canal du Midi per anar-hi pensant, em documento per si les vacances m’acosten per el Midi, llegint però m’assabento de que hi ha un recorregut ciclable lligat amb el Canal,per alimentar el Canal du Midi , Pierre-Paul Riquet al segle XVII va captar les aigües de la Muntanya Negre i construir un envasament Saint-Ferreol , el mes gran del mon a l’epoca i per dues Rigoles (sèquies) una conduint les aigües de la vessant mediterrània, la Rigole de la Montagne i l’altre les que per la vessant atlàntica anirien cap al Sor i mes tard al Tarn en va desviar una par per la Rigole de la Plaine ,mes avall a Laudot s’ajunten les dues sèquies per seguir el camí juntes fins el Seuil_de_Naurouze on essent el punt mes alt del Canal del Midi, l’aigua es farà anar cap l’Atlàntic i la Mediterrània segons les necessitats. M’atreu i me’n hi vaig
El recorregut que va, des de el Llac de Sant Ferreol fins el Seuil de Naurouze, es ciclable i el vaig fer d’anada i tornada, son 80 quilometres amb un camí molt bo, amb ombra tot el recorregut, la sèquia es mes bastant mes estreta que el canal i el passeig es molt mes tranquil. Molt recomanable


Mapa amb recorregut


Perfil amb algunes dades del Gps