diumenge, 26 de febrer del 2017

Transiscar 2015 - Recorregut curt - Agramunt-Serra de Montclar-Serra del Masvell-Serrallonga.

Aquest itinerari és de la pedalada que es fa a Agramunt, aquesta es la del 2015, en la seva XXIII edició, correspon al circuit curt que té 38 quilometres amb 10 corriols  amb un total de 5,28 quilòmetres (segons l’organització). El recorregut es per pistes bones i algun tram curt d’enquitranat, de tant en tant agafem un corriol, fent així una ruta ben distreta. Els corriols no tenen gaire dificultat tècnica, amb un nivell mitja es poden fer tots sobre la bici, com a molt pot haver-hi algun lloc molt puntual on s’hagi de baixar.

Sortim d’Agramunt cap a Maset i d’aquí en direcció a Donzell, o fem per bones pistes amb lleugera pujada  i quan som a prop de Donzell, després d’un revolt de gairebé 360 graus, ens en apartem i acabem de pujar una mica més per començar a baixar, de seguida, a mà esquerra, trobem un corriol  que baixa per entre alzines, es un terreny sec i pedregós però amb molt bona adherència. El corriol no és gaire llarg i ens deixa a una pista.

La pista torna a pujar fins a guanyar l’alçada perduda i aviat trobem un altre corriol de característiques molt similars a l’anterior. Tornem a baixar fins a trobar una pista. Seguim la pista amb una pujada suau cap a un quilòmetre i trobem el tercer corriol, aquest puja per l’obaga del Torrillo, tot i així es fa molt bé i com que es curt de seguida som a dalt. Arribem a una pista que ens baixa fins a travessar una carretera, després anem pujant suaument fis a tocar de la C-14, trenquem cap a la dreta i agafem una altre pista on el pendent augmenta enfilant-se per la serra de Montclar.

Carenem la serra, primer pujant i després baixant i la pista faldeja la serra de la Senyora, aviat la deixem i agafem un corriol que marxa entre camps i es posa dins d’un alzinar per anar a parar a una pista, el corriol és curt i fàcil. La pista ens porta a una altre enquitranada, un tram que s’acaba de seguida i va a parar a un camí de roderes que s’estreny fins a esdevenir corriol, mes curt que un diumenge, retornem a la pista que ara baixa.

Arribem a un corriol  que amb una baixada curta ens retorna a la pista, la pista baixa fins a un trivi on es trobem el camí de Serres, d’Agramunt i de Donzell, nosaltres agafem el de Donzell, que enfilant-se per la serra del Masvell per baixar fins la masia Tancalaporta. Marxem força planers per baixar més endavant. Deixem la pista per agafar un camí que s’enfita sobtadament fins a uns camps on hi ha una agulla molt característica, la resta d’una masia enrunada. Agafem un corriol amagat que baixa bastant fort, es potser el més “complicat” on hi ha un parell de passos més Technics de tot el recorregut.

Sortim a un camí que ens porta al camí de Siscar i més endavant al camí d’Agramunt fins que el deixarem per agafar el camí de Puelles que marxa cap a l’esquerra, nomes entrar ja el deixem per agafar un corriol que s’enfila a Serrallonga, després d’un primer repetjó va marxant de pla fen un traçat ràpid i divertit ens retorna a un camí que va cap a travessar el canal d’Urgell i de seguida entra a Agramunt.