dijous, 2 de juny del 2016

Olost-Perafita- Els Munts-Sant Boi de Lluçanès-Les Fosses-Olost

Sortim d’Olost cap a travessar el torrent d’Olost i comencem a pujar per la Serra de la Noguera amb pendent no gaire fort però constant fins que arribem a la carretera davant de Vilaltella, la seguim un centenar de metres i la deixem tombant a l’esquerra per un camí que ens porta de seguida  fins a l’ermita de Santa Margarida de Vilaltella, el camí va de baixada fins a Perafita.

Passem el poble de gairell i agafem un camí que ens porta cap al Castell, baixem una mica i ens tornem a enfilar fins a retrobar la carretera que havíem deixat abans, la seguim cap a 800 metres pujant fis arribar al coll d’en Valencia. Deixem la carretera per una pista que marxa cap a la dreta i anem baixant fins a retrobar-la. Ara l’agafem en sentit contrari uns 600 metres fins a trobar un camí que marxa cap a la dreta.

El camí amb pendent fortet i constant no para fins arribar al Santuari dels Munts, arribem fins al vèrtex geodèsic on tenim una panoramica dels Pirineus, el Pedraforca, la Plana de Vic, el Bisaura, el Lluçanès, Montserrat... Marxem pel mateix camí que hem vingut però de seguida el deixem per seguir una pista que marxa a l’esquerra per on baixem ràpidament  fins que ens desviem una mica per anar fins al roure de la Senyora,  un arbre monumental de grans proporcions protegit i catalogat per la Generalitat de Catalunya, retornem al camí i acabem de baixar fins a Sant Boi del Lluçanès.

Travessem el poble de punta a punta i agafem una pista al inici enquitranada, que va baixant amb pendent suau fins a tocar a la riera dels Sorreigs, la pista segueix baixant paral·lela a la riera fins que arribem a la resclosa del Molí d’Aumatell, la sorpresa es que el camí desapareix sota les algues que hi ha a la riera i si ens hi fixem bé surt uns centenars  de metres més enllà, per sort no es gens fonda, de 20 a 40 cm i si encertes la traçada no et mulles pas els peus.

Quan hem travessat la riera ens trobem de seguida un sender pedregós i amb pendents forts, al inici, que ens fan empènyer la bici en algun tram, seguirem el sender  un bon rato i pràcticament anirem pedalant tota l’estona, quan arribem al torrent del Rimbau, sec, trobem un camí, de pujada, ple de petjades seques de vaca que dificulten molt la pedalada, després  disminueix el pendent fins arribar al Vilaró.

La pista ara serà enquitranada i pujarà fins arribar al la creu de Pedra, la deixem  per agafar un camí, que creua la carretera que baixa de Sant Bartomeu del Grau, i que ens portarà amb un pendent força maco durant cinc quilòmetres fins a La Riera, un curt repetjó frena la rapida baixada però de seguida tornem a baixar el quilòmetre i mig que ens resta per arribar a Olost.

La traça del GPS de la ruta "Olost-Perafita- Els Munts-Sant Boi de Lluçanès-Les Foses-Olost"