dimecres, 14 de gener del 2015

Seguim una altre ruta de Rutabike aquest cop per la Farga de Bebié a banda i banda del Ter, per la serra de Sovelles i la serra dels Bufadors i el serrat de la Rovira, circulem principalment per pistes, un tram d’asfalt per la carretera de les Lloses i un parell de corriols assequibles, travessem tres rieres a gual i en el període que ho hem fet, un anticicló ben marcat després d’una època humida no ha impedit que les travesséssim sense mullar-nos els peus tot i que hi hem trobat gel.

Sortim de la Farga de Bebié per la carretera en direcció cap a Ripoll per`de seguida l’hem deixat pujant per una rampa encara amb quitrà que puja a la Colònia dels Sunyers, el camí ara ja sense asfalt puja amb pendent entre fot i moderat fins al coll Sesfonts, deixem la pista per agafar una desviació a la dreta i seguim pujant amb el mateix pendent però amb un sol més pedregós encara que compacte fins arribar a carenar la serra de Sovelles, que ho fem per l’extrem de llevant, seguim encara pujant una estona per l’obaga.

La pista baixa paral·lela al torrent de Sovelles fins a que l’arriba a travessar a gual en un lloc estret i sense gairebé aigua, remuntem una mica passant vora Les Planes i encara ho fem fins el mas el Camp on assolim el punt més alt de la ruta, baixem suaument fins als Villarons i agafem un sender a mà dreta abans de passar la casa, al inici hem d’empènyer una mica per pujar un curt repetjó i descendim cap a mig quilòmetre fins arribar al camí de Baborers, el camí va baixant al costat del torrent de la Suca i remunta una mica per pujar fins al mas.

Just abans d’arribar als Baborers agafem un camí ple de branques que baixa fins uns camps on s’acaba, creuem els camps pel mig tot i que si en alguna època estiguessin sembrats es podria vorejar per l’esquerra per anar a trobar el camí que baixa fins a la riera de les Lloses que creuem a gual per sobre unes petites pedres ben just per no mullar-nos els peus, pugem un repetjó que ens deixa a la carretera on tombem a la dreta per fer els tres quilòmetres i mig que hi ha fins a la C-17.

Travessem la carretera amb precaució i a l’altre banda agafem un camí  que va per la vora del Ter i el travessa no gaire més avall pel pont que porta a la Colònia del Roig, anem a buscar el camí de Llaés que anirà planer fins a travessar la torrentada del Poncet on comencem a pujar, anant-nos allunyant del Ter, fins arribar al coll de Maranyic, del coll baixem fins la riera de Vallfogona que travessem a gual per un tram que te la llera formigonada, ara ve una pujada continuada amb un pendent més fort fins arribar al coll de Ripoll on tornem a baixar fins la riera de Llaés.

Travessem la riera a gual, que també te el pas formigonat, i encarem la forta pujada que en un quilòmetre i mig ens deixarà al coll de la Bassa de la Processó, farem un sifó i arribem a la collada del Beví Xic, anem per sota els cingles dels bevis a la serra dels Bufadors, tornem a pujar i baixar fins a la collada del Beví Gros d’on ja comencem a baixar al principi amb bona pendent que va disminuint poc a poc fins a guanyar una mica de pendent que ens deixa al coll Xic.

Remuntem una mica pel serrat del Pal arribant al coll dels Tres Pals i després d’una curta baixada ens enfilem a la serra de Planasses que la fem de punta a punta per la carena amb lleugera baixada, enllacem amb al serrat de la Rovira que ara ja baixa descaradament fins la collada de les Planases  i encara segueix baixant fins al mas de les Planases, que es a prop, ara el camí força planer  que ens porta fins un corriol que augmenta el pendent i es pot baixar tot sobre la bici, si no ensopegues amb alguna de les pedres que hi sovintegen, arribem a un camí que passa pel Solell i de seguida a la Farga de Bebié.

La traça del GPS de la ruta "La Farga de Bevié-Coll Sesfonts-Els Vilarons-Riera de les Lloses-Coll Maranyic-Collada Beví Gros-Coll de Tres Pals-La Farga de Bebié"