diumenge, 18 de gener del 2015

Amb  les vistes del Predraforca i el Cadí rogenc per les primeres llums del dia sortim de Cantonigros per la carretera que va a Rupit seguint la ruta proposada per Joan Ramon Rambo al Wikiloc, un itinerari que passa per miradors excepcionals i nosaltres aprofitem un dia amb un anticicló amb record d’altes pressions que ens dona un dia tant clar que cims emblemàtics com el Pedraforca o bé el Canigó semblen que els pots tocar amb les mans, a més una acusada inversió tèrmica ens dona una bona temperatura per l’època que estem.

Al primer trencant, ja passada la benzinera, trenquem a la dreta per agafar una pista que marxa de pla, de seguida trobem a la dreta la Font dels Enamorats, amb aigua potable, a poca distancia també la dreta trobem la Font del Rajolí amb aigua no tractada, arribem a un revolt i comencem a pujar per un camí que passa per unes codines, el pendent és moderat fins al grau del Perer on encarem una forta pujada que acaba al arribar a unes antenes i seguim de pla fins al Pedró.

El camí s’acaba i baixem per un corriol amb una entrada difícil de fer sobre la bici, després ja és de bon fer i acabem de baixar fins al coll de Rajols, entremig passem una tanca amb un pas estret que l’hem de fer amb la bici aixecada, del coll ens enfilem per uns prats on el camí es desdibuixat per la gespa i el llaurat que fan els senglars, sense massa pendent arribem a la balma de Cortils que es a pocs metres del camí que seguim, seguim una mica més i arribem a la Rocallarga, deixem les bicis i ens hi enfilem amb un tres i no rés, amb el dia clar com és les vistes panoràmiques vam des del Far a la serra del Cadí passant pel Montseny, Pedraforca i una llarga llista.

Retornem a les bicis i anem a buscar un corriol que haurem de fer a peu uns quants metres una mica més avall, ja sobre la bici,el sender baixa força dret i ens deixa pel darrere del mas l’Avenç, una pista ens deixa en un parell de ziga-zagues, arribem a una pista ample i bona i tot seguint les marques del GR-2 marxem cap a la dreta una bona estona, en un punt el GR deixa el camí i segueix un sender boterut i pedregós i nosaltres i anem al darrere, retornem al camí ja a les vistes de Tavertet on arribem de seguida.

Ja dins del poble passant pel davant de l’església de Sant Cristofol i anem fins un bon mirador que hi ha al pla de cal Xic, les vistes son espectaculars dels cingles de l’Avenç i de Tavertet fins i tot abasten els cingles de Vilanova, desfem una mica el camí i sortim del poble pel camí que porta a la depuradora, hi passem per sota seguint un corriol que baixa cap a la riera del Molí-bernat, en algun punt haurem de baixar de la bici, arribem al pont del Molí-bernat que ens permet travessar la riera, a l’altre cantó anem per un camí que s’insinua entre els prats i va pujant salvant feixes per deixar-nos a la carretera BV-5207, que va cap a l’Esquirol.

Seguim la carretera que puja suaument fins al Morral Xic on deixant-la podem anar fins a la punta on podem veure el congost de la riera del Bala, seguim per la carretera que ara baixa suaument fins que la deixem per agafar un camí que marxa cap a l’esquerra que baixa fins a la riera del Noguer, avui totalment sec, el travessem a gual per unes immenses codines que formen la seva llera, quan l’hem travessat el camí puja sense gaire pendent fins al Noguer,seguim pujant una mica per tornar a baixar fins a un punt on tenim una bona vista del pantà de Sau que avui està molt ple i tant sols deixa veure la punta del campanar.

El camí va girant cap a la dreta i encara una forta pujada cap a la serra de Santa Cília, quan la carenem ens arribem a una punta on hi ha un altre mirador que ens dona una vista del pantà de Sau i tot el congost format per la riera del Bala, tornem a la pista que amb tendència a pujar passa pel collet de la Creu i Sobiranes fins que baixa a creuar la carretera BV-5207, a l’altre banda agafem un corriol humit que puja cap a Casacoberta i que amb algun entrebanc que ens farà baixar de la bici, el camí que marxa del mas enrunat segueix pujant amb pendent moderat i que ens portarà en poc temps a Cantonigros.

La traça del GPS de la ruta "Cantonigros-Rocallarga-Pont de Molí-bernat -Tavertet-Collet de la Creu-Cantonigros"

SAMOC ha dit...

Bona pedalada i molt bones fotos.

carles ha dit...

Fa un parell d'anys la vaig fer, la unica diferencia amb sembla son els ultims Km, i justament porto dos setmanas pensant tornar-la a fer ja que es espectacular, aquest dissabte i vaig ser fen una mini caminada amb el meu fill i de vistes res de res, una boira baixa que no vaig arribar veure ni un acantilat, una llastima, en fi una molt bona ruta i molt recomenable, una de les millors que es poden fer per aqui.