diumenge, 23 de novembre del 2014

Solsona-Ribera Salada-Aigüesjuntes-Timoneda-Lladurs-Solsona

Sortim de Solsona pel camí que va remuntant el riu Negre, de seguida el deixen per agafar una pista que s’enfila cap a cal Joan, més amunt arribem a una pista asfaltada que seguint una mica fins deixar-la per trencar a la agafant una pista que deixen per entrar a un corriol de pujada on trobarem algun pas complicat pel sot que s'ha fet pel pas de les motos, arribem a una pista que segueix pujant fins arribar a un camp que voregem ara ja de pla i anem a parar a una pista ample que ens portaria a la C-26.

Seguim la pista cap a l’esquerra però aviat agafem un camí a la dreta que amb força pendent ens deixa a la pista que porta cap a Aubets, la seguim tombant a l’esquerra fins arribar al mas, passem per la cara nord del mas i agafem un camí herbós que baixa cap a uns camps, a la dreta agafem un corriol que anirà baixant fis arribar a la rasa de la Mosella, a l’altre banda el corriol continua ara de pujada amb algun pas complicat pel pendent i ens deixa a una pista formigonada.

La pista segueix baixant fins arribar a cal Socarrats, agafem un camí que passa pel davant de la casa i que continua baixant portant-nos a la rasa de Socarrats que creuem a gual i seguim  per la seva llera una mica avall, quan el camí se’n aparta arribem al Pla dels Roures on trobem una amplia pista que marxa al costat de la Ribera Salada, aigua amunt, la pista ens deixa a la carretera LV-4011 que baixa fins al Pont del Clop per on creuem la Ribera Salada, a la dreta podem veure la part final dels engorjats que a format a la roca aglomerada.

La carretera puja un parell de quilòmetres i la deixem per seguir una pista, encara enquitranada, que marxa cap a l’esquerra i puja fins al Pla de Montpol, agafem una pista que està majoritàriament formigonada i que baixa amb força pendent fins arribar a Aigüesjuntes que es com s’anomena a la confluència del Riu Fred i la Riera de Canalda, a partir d’aquí prendrà el nom de Ribera Salada, l’entorn és molt maco.

El camí travessa a gual el Riu Fred que en aquest lloc porta força aigua i tot i la seva poca fondària cal encertar el traçat si no volem mullar-nos els peus, anem remuntant la Riera de Canalda travessant-la un cop a gual i un altre per una palanca, una segona palanca en permet travessar-la per últim cop i al pista comença a pujar paral·lela a la riera guanyant alçada ràpidament quan ens anem apartant de la riera el pendent passa a ser fort  i constant i ens deixa a la carretera, després d’una pujada des de l’ultima palanca de cap a tres quilòmetres i mig, una pujadeta i baixadeta de poc més de mig quilòmetre ens deixa a Timoneda.

Passem Timoneda i la carretera segueix pujant, trobem un sender a la dreta per on marxem, al inici està molt malmès  però va millorant i arribem a una pista que ens porta de seguida a Sarri, ara la pista baixa però la deixem de seguida par agafar una drecera (que potser no calia) que baixa molt dreta i amb molta pedra i socs força marcats ens deixa a la pista que havíem deixat un tros més avall, la pista amb fort pendent ens baixa ràpidament a creuar el Riard, a gual, quan l’hem travessat ens comencem a enfilar al inici amb pendent més aviat fort que es va suavitzant a mesura de que anem pujant i ens porta a creuar la carretera que baixa de Lladurs.

Anem baixant per una pista força bona que, a distància, va paral·lela a la rasa de l’Om, sense gaire pendent, llevat l’ultima baixada, ens deixa a la carretera  que baixa del Càmping, la travessem i agafem el sender que baixa pel costat del riu negre que es va estrenyent a mesura que anem baixant, un repetjó ens puja a una pista que segueix baixant pel costat del riu i per sota de alts plàtans ens porta a la font del Corb, i seguint baixant fins al inici de la ruta.

La traça del GPS de la ruta "Solsona-Ribera Salada-Aigüesjuntes-Timoneda-Lladurs-Solsona"