dissabte, 15 de novembre del 2014

Collsuspina-Sant Cugat de Gavadons-Grony de la Torre-Camí Ral-Collsuspina

Sortim de Collsuspina, de pla, i anem a travessar la carretera N-141-c i comencem a pujar per la pista asfaltada que s’enfila amb pendent moderat fins al coll de Noalart, sense deixar el quitrà seguim pujant passant per l’era del Mas Bellver i fent encara un últim revolt arribem a Sant Cugat de Gavadons, església romànica del segle XII, situada en un turó a 1043 metres d’alçària és un bon mirador amb vistes que van des dels rasos de Peguera fins a les Guilleries.

Desfem el camí fins el coll de Noalart i agafem el camí de l’Estany baixant una mica més i remuntant suaument fins al collet de Boladeres, que separa els municipis de Collsuspina i Moià, una altre baixada suau ens porta a passar el collet d’Herbaprima on tornem a remuntar suaument fins al collet de mas Güell, aquí deixem el camí de l’Estany per tombar a l’esquerra agafant un caminoi que troben després de creuar un vailet, al inici una mica indefinit.

Després d’una curta i suau pujada el sender va baixant per un sol erosionat sovint amb pedres grosses combinat amb algun tram  de corriol ben definit per entre prats i així arribem a les Cases de Ferrerons, aquí el corriol es indefinit ja que es barreja amb senderons de les vaques, el que em de fer és anar a buscar una bassa i després travessar un vailet (sense tanca) seguir-lo  paral·lelament fins a trobar un sender ben marcat que va pujant, amb algun tram on haurem de baixar de la bici i alguna altre perdedor, però per això portem el GPS.

Encara pel sender carenem el Grony de la Torre i seguim per la carena, baixant suaument, per el sender amb punts perdedors encara que de tant en tant trobem alguna pintada al tronc d’una alzina, d’aquesta manera arribem a la punta occidental del Grony on hi ha una estelada i una placa al peu amb una inscripció, es de aquí tenim una bona panoràmica del Moianes i a l’horitzo reconeixem clarament la Mola, el Montcau i Montserrat.

Marxem avall cap a la dreta amb la bici al coll uns metres i arribem a un camí de roderes que va de pla o suau baixada un bon tros i que augmenta de cop el pendent fins a girar una mica abans d’arribar al torrent de Boladeres ( que baixa del Collet d’Herbaprima), fem un gir de 360 graus i seguim baixant paral·lels al torrent, arribem a una pista que baixa de la Cendresa, la pista millora considerablement i ens porta a la Torre de Casanova, hi passem per sota i seguim baixant fins arribar a la N-141-c.

Travessem la carretera amb precaució ja que es força transitada, a l’altre banda agafem un camí que segueix baixant suaument i passa pel costat del Gai, seguim pel mig de conreus per un camí herbós i arribem a el Masot marxem per la pista uns centenars de metres i la deixem per tombar a l’esquerra agafant un camí amb més pendent que primer és herbós i després pedregós i que baixa fins a travessar a gual el torrent del Gai.

El camí amb força pendent puja a la serra del Masot, marxem de pla una estona per tornar a pujar suaument fins que a la dreta veiem el dolmen de Perers (reconstruït), seguim camí amunt i arribem al camí de Perers que agafem cap a la dreta, el deixem al arribar a una cruïlla i seguim cap a buscar la N-141-c que agafem uns metres en direcció a Collsuspina però que deixem tombant a la dreta al trencall de les Comes de Santa Eugènia, no hi arribem ja que agafem un sender que va paral·lel a la carretera.

El sender arriba a un camí de roderes i no sabria dir en quin punt comença el Camí Ral però quan el camí s’estreny i esdevé corriol de ben segur que ja hi som, travessem una petita palanca de fusta que salva un torrent pudent i seguint de pla arribem al Raval de Picanyol, hi passem per sota i arribem a una part del Camí Ral que ha estat asfaltada on després d’una curta pujada entrem a Collsuspina.

La traça del GPS de la ruta "Collsuspina-Sant Cugat de Gavadons-Grony de la Torre-Camí Ral-Collsuspina"