diumenge, 5 d’octubre del 2014

Sortim de Sant Feliu de Pallerols en direcció Girona per la via verda del Carrilet que va marxant planera, quan portem gairebé un parell de quilòmetres el deixem agafant un camí que puja a creuar la carretera, a l’altre  banda el camí segueix pujant amb pendent fort que aviat es torna moderat fins que la pista s’acaba i en marxem per un corriol.

El corriol que va pujant sense gaire pendent cap a dos quilòmetres i escaig ens posa algun entrebanc que ens fa baixar puntualment de la bici, quan arribem al collet de Masdeu on comencem a baixar fins arribar a l’Estanyol d’Avall on s’acaba el corriol que hem seguit uns tres quilòmetres.

Aviat ens comencem a enfilar pel serrat de les Llebres una forta pujada de vora un quilòmetre i mig que no et dona cap pausa, quan afluixa el pendent arribem a la serra de les Medes, deixem la pista momentàniament pes agafar un corriol que fa drecera, a prop d’un quilòmetre més enllà arribem al coll sa Rella, agafem un camí que passa per davant de can Tià i pugem una mica fins a la collada de Fontpobra.

Deixem la pista per agafar un corriol que puja, baixant de la bici sovint, fins a Penya Peguera on hi ha un bon mirador on entre altres veiem els volcans de Santa Margarida i el Croscat per sota nostre, reculem una mica per reprendre el corriol que havíem deixat que ara marxa, primer baixant i després pujant per entre fajos arribant a coll Ciuró, encara seguim pujant, ara més suaument fins arribar a uns prats on deixem el camí per arribar-nos a l’ermita de Sant Julià.

Retornem a la pista més avall que baixa suaument per entre prats, més enllà s’acaben els prats i per entre arbres arribem a Ventós que voregem per l’esquerra i agafen una pista que baixa fort fins arribar al clot de Matabous que segueix la riera del mateix nom fins arribar a la Serradora on agafem una desviació cap a la dreta que ens porta fins a La Plana, baixem encara una mica per un camí amb molta llosa fins que arribem a un trencall.

Trenquem a la dreta enfilant-nos fins al pla de les Medes on marxen per un camí que puja i baixa suaument fins que al passar pel costat del Puig Rodó agafem un corriol de mal fer pel estat del sol i el segueix un camí estret  que va carenejant fins arribar a Les Tres Creus en conjunt un tram força pesat per les descavalcades.

Deixem Les Tres Creus agafant un sender que canvia de vessant al inici amb força pendent i molta fullaraca i arrels que et fa baixar sovint de la bici com més avall anem més podem gaudir de la baixada arribem a un camí que deixem de seguida entrant altre volta a un corriol sense dificultats i després d’una baixada total de quatre quilòmetres i set-cents arribem a la riera de Cogolls que travessem a gual, remuntem una mica per baixar a trobar el carrilet i el seguim de tornada fins a Sant Feliu de Pallerols.

La traça del GPS de la ruta "Sant Feliu Pallerols-Can Tià-Penya Peguera-Sant Julià-Ventós-La Plan -Medes-Les Tres Creus-Sant Feliu de Pallerols"