diumenge, 12 d’octubre del 2014

Sortim de Moià cap a la serra de Puigsobirà on de seguida agafem un corriol fàcil i curt que va a parar a un camí que puja una mica i tornem a agafar un corriol que primer va de pla i més tard baixa per uns pendents forts i erosionats que farem a peu, anem a parar a un camí que va pel costa de la riera de Castellnou fins a creuar-la per un pontet, la pista segueix baixant fins que abans de creuar el torrent de la Fàbrega agafem un corriol.

El corriol es de bon fer fins que arribem a uns graons que fem a peu un bon tros fins arribar a un tub tapat amb formigó on tornem a pujar sobre la bici, arribem a un camí que ens porta al torrent de la Fàbrega on entrem a la llera del riu i seguim uns centenars de metres pel mig en un tram ample i amb poca aigua on el llit es pedra llisa, sortim del torrent per l’altre banda on hem entrat obrint-nos pas entre la canya-xiula espessa que hi ha a la bora.

Marxem una estona per sobre la pedra pelada que voreja el torrent de la Fàbrega i ens posem per un camí de roderes que va a parar a una bona pista, la travessem i en marxem per un corriol que va pujant moderadament durant un quilòmetre sense cap dificultat tècnica,  quan per pendent s’eixampla i després de pujar i baixar un parell de cops segueix pujant amb pendent moderat fins arribar al coll de Sant Fruitós.

Agafem un sender curt que va a parar a una bona pista, aviat planegem una estona per baixar fins a travessar la carretera BV-1245, a l’altre banda agafem un corriol que baixa, amb algun entrebanc, fins a una pista que agafem cap a la dreta, es el camí del Solà que va pel costat del torrent del Pererol, el deixem per agafar un corriol que segueix pujant amb pendent moderat una bona estona, travessem el torrent per una pista que seguim de pla fins al Solà del Sot.

Agafem un corriol que passa pel costat del mas i que va pujant amb força pendent i algun graó que ens fa baixar de la bici fins que arriba a una pista que travessem tirant recte i que ens porta a Sant Julià d’Uixols, desfem uns centenars de metres el camí per anar a buscar uns prats (després de passar una tanca electrificada sense ganxo d’obertura) on el sender es desdibuixat, aviat però agafa forma i baixant ens porta a una pista que en pocs metres ens deixa davant de l’Era de les Cases.

Sense arribar a les cases, tombem a l’esquerra per un sender que sense cap dificultat ens puja gairebé a tocar de Sant Julià d’Uixols, ara pel darrere, tombem a la dreta on agafem un altre corriol divertit que baixa ràpidament fins una pista, tombem a la dreta i paral·lels a la riera del Munt pugem per anar a travessar-la i baixem per l’altre canto ràpidament,veiem un corriol que puja a mà dreta i l’agafem després d’un curt repetjó comença a baixar sense entrebancs i ens deixa a la Font del Prat del Pou.

Seguim baixant i arribem a Castellterçol, travessem el poble i en sortim per la carretera en direcció a Moià, just passat el punt quilomètric 33 agafem una pista a la dreta que ens porta a creuar primer el torrent de la Fàbrega i després el torrent Mal i comencem a pujar fins arribar a la cruïlla del pas de les Llebres, agafem un camí pedregós que hi ha a l’altre banda d’un vailet i marxem de baixada fins a travessar un torrent sec i un repetjó ens puja a la Casanova de La Coma, baixem una mica a travessar el torrent del Gai i després de voltejar la Gomina anem a buscar el camí del Prat on aviat retrobem el camp de Vol de Moià - El Prat i desfem el camí que havíem fet al inici fins a  Moià.

La traça del GPS de la ruta "Moià-Coll de Sant Fruitós-Sant Julià d'Úixols-Castellterçol-Casanova de la Coma-Moià"

carles ha dit...

Hola!!! veig que al final eu fet la ruta, espero que la hagis disfrutat tant com jo, la part de la riera te la seva gracia jajjaja