divendres, 28 de febrer del 2014

Sortim de Gironella, per la carretera de Casserres però de seguida la deixem per trencar a la dreta agafant una pista que de pla ens porta fins a cal Puntes, hi passem pel costat per una pista que remunta una mica i la deixem quan veiem un corriol a la dreta que va baixant, sense complicacions, un parell de quilòmetres fins a creuar el rec de Figueroles, el creuem  i a l’altre banda anem a buscar una pista bona que va pujant amb un inici fort però que es va suavitzant fins arribar al Bellús.

Ara ja més suaument  per diversos camins anem cap al l’estany de Graugés, que hi arribem passant per un bosquet on ho ha molts teixos, entrem dins del recinte per veure l’estany  i tornem a sortir pel mateix lloc, acabem de pujar fins a cal Bep Nou i la pista comença a baixar però de seguida va planejant més endavant comença apuja amb un pendent moderat i la deixem quan trobem un corriol a l’esquerra que va baixant i planejant cap a un quilòmetre i mig.

Anem a parar a una pista que creua per primer cop la riera de Clarà, durant el recorregut la travessarem forces cops a gual, comencem a pujar fins al Mas on agafem una pista enquitranada a prop d’un quilòmetre, la deixem per trencar a l’esquerra agafant una combinació de camins i senders, una mica estranya, que va per la vora de la carretera i arribem a Sant Climent, sense baixar-hi, i ens comencem a apartar de la carretera marxant de pla fins els Quatre Vents.

Passem pel costat del mas entre dos gossos baladrers, per sor estacats, i agafem un sender que baixa, cap a un quilòmetre i mig, a buscar una pista, anem baixant amb força pendent salvant algun repetjó per entremig i arribem a Sant Quintí, que està en força mal estat, i tot seguit creuem la riera del mateix nom, el camí fa un parell de pujades i baixades fortes seguides i el deixem per agafar un sender que en un inici amb una forta baixada humida que ens fa baixar de la bici i després marxa  de pla fins a travessar la riera de Clarà a gual.

Seguim de pla per un sender ample i arribem a un camí que agafen cap a la dreta per tornar a travessar la riera a gual entre un petit salt d’aigua i unes passeres, el camí s’enfila per una codina i més enllà el deixem per agafar un sender que baixa a creuar un altre cop la riera també a gual, tots tres cops es travessa bé sense mullar-se els peus, arribem a una pista que va pujant fent una gran marrada i ens deixa gairebé a sobre d’on hem travessat, a partir d’aquí augmenta el pendent pujant fins a tocar Sant Andreu fem una curta baixada fins a una gran bassa i per un camí que esta tapat per fenàs arribem a Vilamarí, ara per una pista bona acabem de pujar fins una casa on hi ha una cruïlla de camins.

Passem pel davant de la casa i agafem un corriol que marxa cap a la dreta, baixem pugem i tornem a baixar, sense complicacions, fins arribar a Les Vinyes, passem la casa de colònies i seguim per pista bona tot baixant suaument fins a travessar la carretera, a l’altre banda comencem a pujar fort cap al serrat dels Lladres, arribem a un sender que volteja el serrat amb pendent més suau, quan portem vora un quilòmetre arribem a una pista que va baixant suaument.

Deixem la pista i agafem un sender de cap a mig quilòmetre que va baixant ràpidament fins a travessar la carretera, seguim la pista a l’altre cantó que baixa cada cop amb més pendent fins a trobar un sender que agafem tombant a l’esquerra fent una mica de pujada i passant per sobre de Sant Marc dels Bassats, el sender va fent ondulacions amb tendència a baixar durant prop de dos quilòmetres, creuant tot sovint amplies codines fins arribar a tocar Santgelis, hi arribem per pista però esquivem el mas pujant per darrere uns dipòsits i baixant a trobar la pista que ens deixa a la carretera de Casserres on retrobem la traça del inici de ruta i per la carretera  baixant suaument arribem a Gironella.

La traça del GPS de la ruta "Gironella-Llac de Graugés-Els Quatre Vents-Sant Quintí-Riera de Clarà-Serrat dels Lladres-Sant Marc dels Bassats "