dilluns, 17 de febrer del 2014

Aquesta ruta està inspirada en una de Rutabike que hem modificat lleugerament,  la sortida l’hem fet al Bruc per estalviar-nos el tram ondulat que ens porta als Hostalets de Pierola on fem una drecera per no entrar a Piera i ja cap al la fi de la ruta de l’aparcament de Can Maçana agafem directament el Camí de les Batalles per baixar cap al Bruc.

Sortim del Bruc passant per sota la A-2 i anem a buscar el camí de Pierola que età enquitranat, en un inici anem baixant suaument però aviat encarem un fort pendent per baixar a la riera de Pierola, una mica abans d’arribar-hi s’acaba l’asfalt, la pista ara baixa per la llera de la riera i amb pendent suau arribem a una desviació que agafem cap a la dreta que ens porta a passar per Can Ponç (Pierola) i comencem a pujar unes dures rampes enquitranades fins a travessar la B-231.

A l’altre banda ens posem per un sender que baixa ràpidament a travessar el torrent de l’Home Mort per tornar a pujar a recuperar l’alçada perduda, i baixa i puja per segon cop amb algun rampot, i ens deixa a un camí amb molt bones vistes a Montserrat, el camí va de pla una mica i el deixem per baixar per un sender fins la riera de Claret, el sender finalment va a parar al camí que havíem deixat i de  seguida arribem als Hostalets de Pierola.

Fem una marrada per dins del poble i en sortim anant a creuar la B-231, seguim diversos camins que ens porten a creuar la carretera de Piera i agafem una pista formigonada que va pujant fins a Can Sagristà, a partir d’aquí deixem el ciment, la pista va pujant un seguit de tirapits fins que arribem a una pista més ample que puja de Can Aguilera, no deixem de pujar gairebé tota l’estona enfilant-nos per la serra de Tardana que acaba al turó de l’Avellana, al passar-hi per sota la pista s’aplana i comença a baixar per la serra de la Monja.

Arribem al coll de Can Muntaner on fem una curta pujada i deixem la pista per posar-nos a un sender que baixa per el torrent de les Coves, que tot hi haver-hi forces reguerots es de bon baixar, arribem a una pista que seguim una mica i la deixem per trencar a la dreta i agafar un sender que te una entrada forta però de seguida el pendent passa a ser moderat i permet ciclar-lo tot durant el quilòmetre i mig que durarà.

Arribem a un camí que segueix pujant moderadament i que ens porta a travessar l’antiga N-II just pel coll del Bruc, a l’altre banda el camí segueix pujant més suaument i arribem a Monserrat Parc, passem d’urbanització pel perímetre i de seguida arribem a Sant Pau de la Guàrdia, seguim un camí que va a parar a un sender a estones pedregós que va augmentant el pendent acabant al coll de les Torres.

Deixem el sender que en pocs minuts ens portaria a la Torre Baixa i seguim un sender que va força planer amb unes vistes precioses de Montserrat, arriba un punt que comencem a baixar i trobem algun tram que haurem de baixar de la bici, així alternant arribem a Can Maçana pel darrere, agafem la carretera per passar el coll i travessar a l’altre cantó per baixar a l’ampli aparcament que hi ha.

Travessem l’aparcament de biaix i anem a buscar el Camí de les Batalles, una forta baixada amb molta pedra ens rep però el terra millora i comencem a pujar fins a trobar una pista molt bona que va baixant per entre boscos de pi blanc fins a creuar el torrent de la Diablera, a partir d’aquí segueix baixant constant alternant bosc i camps d’oliveres fins que arribem al pont del Torrent de l’Illa que ens permet passar a l’altre cantó a pocs metres d’on hem deixat el cotxe.

La traça del GPS de la ruta "El Bruc-Hostalets de Pierola-Torrent de les Coves-Coll del Bruc-Sant Pau de la Guàrdia-Can Maçana"