dimarts, 24 de setembre del 2013

La ruta comença a la Collada de Bracons, que si arriba per la carretera vella GIV-5273 que va de Joanetes a Torelló, al mateix coll hi ha força lloc per deixar el cotxe. Sortim doncs del coll començant a enfilar-nos per un tram rocallós curt, de seguida ens endinsem en una fageda seguint el camí fresat que va guanyant alçada, quan fa un quart que caminem, a la dreta si ens hi fixem hi ha pintat al tronc d’un faig Puig de Tossell.

Deixem el sender principal per tombar a la dreta, agafant un sender menys fresat al inici que segueix pujant la majoria del temps, a cops haurem de fer petites grimpadetes sense cap complicació però, per superar la Roca del Corb i més endavant el Puig Tossell Xic, d’aquí mirant enrere es pot veure d’on venim, marxem cap a la dreta i després d’una altre forta pujada arribem al Puig Tossell Gros.

Marxem del puig baixant entre fajos, aviat però anirem planejant tot vorejant el Puig de les Civaderes, els fajos cada cop mes escadussers vam deixant pas al prats fins que arribem al Ras de les Civaderes , a la dreta trobem una tanca de fusta que hem de passar, a l’altre banda el camí, que va de pla, s’endinsa per una fageda, quan comencem a pujar arribem a una cruïlla, tombem a la dreta i ara pujant més fort i de seguida arribem al Puigsacalm.

Marxem del Puigsacalm per la dreta del camí que hem fet servir per arribar-hi, baixem decididament al inici però aviat anirem de pla per una zona més oberta que ens porta al peu del Puig dels Llops, la pujada es una mica dreta però curta, quan arribem a dalt veiem marxar cap a la dreta la carena que arriba fins al Puigsacalm, als nostres peus veiem l’ermita de Sant Magdalena.

Retornem pel camí d’abans però sense enfilar-nos al Puigsacalm ja que agafem una desviació a la dreta que ens porta a la cruïlla on em pujat al cim abans, aquí tornem a desfer el camí fins al Ras de les Civaderes, després de creuar la tanca marxem però cap a la dreta baixant pels prats que ens deixen a la Font Tornadissa.

El camí es torna a posar a una fageda, anirem de pla força estona i després pujarem una mica per tornar a baixar arribant al Coll de Sant Bartomeu, tombem a l’esquerra deixant el camí i comencem a baixar gairebé sense parar, arribem a la desviació que hem agafat abans per anar cap al Puig de Tossell i pel camí que hem pujat ara de baixada arribem al Coll de Bracons.

La traça del GPS de la ruta "A peu pel Coll de Bracons, Roca del Corb, Puig Tossell Xic, Puig Tossell Gros, Ras de les Civaderes, Puigsacalm, Puig dels Llops, Font Tornadissa, Coll de Sant Bartomeu, Coll de Bracons"