divendres, 10 de maig del 2013

SL-C 53 Sant Pere de Vallhonesta

Aquesta ruta segueix el sender local SL-C 53  que surt de Sant Vicenç de Castellet i va fins a Sant Pere de Vallhonesta, itinerari ben senyalitzat amb rètols que tenen les típiques ratlles verdes i blanques que corresponen a senders locals i en llocs puntuals hi ha plafons informatius. Sortim de la Plaça de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet passant per diversos carrers seguint les senyals i sortint de la vila pel carrer  passant pel costat de dues cases del segle XVIII, la primera que trobem es Cal Putxet i ja sortint del poble Cal Gepic.

El carrer va a parar a un camí que s'enfila fins a trobar una pista que ve de Sant Vicenç la seguim i ens porta a travessar l'autopista, continuem fins a un trencant a ma esquerra on agafem un sender que s'enfila fins a Can Noguera (s. XVIII), durant la pujada,si ens girem enrere veurem bones vistes de Montserrat, arribem a una pista que deixen tot seguit per agafar un camí que va a Can Miqueló (s. XVII),  hi passem per sota marxant de pla.

El camí comença a baixar suaument passant per sota de la barraca de vinya de Serracanta i més enllà per la pedrera del Rubió, actualment abandonada, d’on s’havia extret pedra calissa, seguim encara baixant fins arribar a una pista que puja al nucli de Vallhonesta, de moment anem en direcció contraria per anar a veure el Roure Gros del Rubió, actualment força malmès ja que va ser ferit per un incendi el 1985, retornem a la pista i ara si anem cap al nucli de Vallhonesta.

Arribem a una cruïlla on trenquem a la dreta per pujar cap a Sant Pere de Vallhonesta, és una ermita romànica del segle XI, marxem de l’ermita per un corriol que marxa de pla al inici i més endavant s’enfila fins arribar al Coll de Sant Bernat, a la carena de la Serra de Vallhonesta, on tenim unes bones vistes del Pirineu des del Montsent de Pallars fins als Rasos de Peguera, com podem veure al plafó informatiu.

Marxem del coll descendint suaument fins a trobar el sender que se’ns ajunta per la dreta que abans havíem agafat per anar cap a la barraca de vinya de Serracanta, ara marxem de pla ca a Cal Miqueló i anirem desfent el camí que hem fet a l’anada fins a Sant Vicenç de Castellet.

La traça del GPS de la ruta "SL-C 53 Sant Pere de Vallhonesta"