diumenge, 26 de maig del 2013

A peu per Santpedor, La Sèquia de Manresa, PR-C 131, Santpedor

Sortim  de Santpedor pel camí de Cal Lluça al cap d’una estona deixem el trencant que porta al mas i seguim la pista principal que baixa suaument a travessar el riu d’Or per pujar també suau i abans d’arribar al pla dels Abadals deixem la pista per tombar a la dreta i agafar un sender planer que fa una marrada a un turó i ens retorna a la pista d’abans.

La pista que segueix força planera se’n va cap a travessar un pont que ens permet creuar la via del ferrocarril de Manresa a Sallent, seguim encara un tros fins a trobar un sender a ma esquerra que baixa amb pendent moderat a travessar el torrent de la Sala, a l’altre banda marxem de pla i més enllà quan s’eixampla tombem a la dreta per un camí  planer que ens porta entre alts pollacres a la Sèquia de Manresa.

Travessem la sèquia per un pontarró i deixant a l’esquerra l’aqüeducte del torrent de la Sala  marxem cap a la dreta pel sender que amb pendent imperceptible la segueix aigua avall, aquest tram es molt ombrejat, arribem al Amfiteatre de la Sala que ens queda a sota nostre a ma esquerra, més enllà veiem no molt lluny a la dreta sant Ponç, ara els arbres comencen a aclarir-se i el paisatge cada cop es més obert.

Arribem a un pontarró i trencant a la dreta travessem la sèquia, el camí travessa una pista ampla que baixa del Coll de Sant Ponç i a l’altre canto entra a una pineda, el camí s’estreny  i segueix força planer, se’ns ajunta un altre sender per l’esquerra i arribem a un altre trivi, trenquem a l’esquerra i el sender que segueix les marques del PR-C 131 s’enfila fins a carenejar un turó, a dalt a la dreta i podem veure un pessebre, que amb la calor que fa avui fa angunia.

Davallem pel sender que serpenteja per dins el bosc i baixa a travessar el torrent Bo, ara el sender comença a pujar suaument travessant diverses pistes, n’agafem una que ens portarà a un altre sender que planejant primer ens porta a un fort baixador que ens deixa davant d’un pas inferior que fem servir per travessar la via, a l’altre banda pugem fins a posar-nos-hi al costat , la vora de la via es molt ampla i hi anirem fins arribar a les piscines i així entrar a Santpedor.

La traça del GPS de la ruta "A peu per Santpedor, La Sèquia de Manresa, PR-C 131,Santpedor"