dimecres, 29 de juny del 2011

Amb la previsió de que farà calor, sortim a les set de Manresa, amb l’Agustí, sense una ruta fixada, en direcció cap a Rajadell, agafem el carril bici fins al congost i pel camí de la Morera arribem al bosc de Suanya, decidim seguir la riera de Rajadell, per ombrejada i fresca, creuem les obres del viaducte nou que fan per la carretera de Manresa-Igualada, i seguim els corriols del marge dret de la riera, passem per la font de la Girada que raja de debò, i al meandre sortim cap al camí vell de Rajadell.

Fins ara anàvem pel pla, ara comencem a pujar les rampes, algunes fortes, que s’enfilen cap al pla de Cirera, mig planejant passem per can Maçana, cal Fontfiguera i al arribar al collet dels Morts decidim pujar al Cogulló de Can Torre, ho fem pel camí vell que surt  cap a la dreta una mica abans d’arribar a cal Torre.

El camí va pujant tranquil·lament fins arribar a trobar-se amb el que puja de Castellfollit del Boix, seguim pujant i al passar per can Vidales s’encabrita una mica per pujar al Mal Cau, aviat arribem al pla a la serra de Can Torre, busquem ona ombra i ens fotem l’entrepà, airejats per una lleugera brisa fresca, que convidaria a fer una migdiada.

Ens traiem la son de les orelles i baixem ca a Rajadell per la solana del Morro Curt i fen la “Z” de baixada, quin plaer sempre l’havia fet de pujada, som a baix sense adonar-nos, agafem el camí vell de Rajadell i a bon ritme ens presentem al pont Nou de Manresa.

Recorregut

Perfil

La Traça del GPS de la ruta "Manresa-Gorg Blau-Riera de Rajadell-Cogulló de cal Torre-La Zeta-Rajadell-Manresa""