dissabte, 21 de maig del 2011

Volta pel sud del Solsonès

Aquesta ruta es molt variada de paisatge al principi va seguint les traces del GR 3, a la vora del riu Negre, per un camí de carro, amb molta vegetació i sovint amb bassals que et barren el camí, al arribar a l’obaga de Viladecans comença a pujar seguint encara prop del riu, bones vistes sobre Riner, i gira cap a la dreta per planejar per la solana de la Vall, torna a pujar ara de valent per travessar la carena i canviar de vall.

Agafo una pista asfaltada per baixar fins a la rasa del Solà, deixo l’asfalt i torno a pujar per La Serra fins arribar a Avellanosa, hi entro per la porta del darrera, pel davant torno a agafar una pista asfaltada que segueix pujant fins el pla de la Llauna on creu el GR 7, i em porta sort perquè ara baixaré fins a Sant Just, aquí acaba l’asfalt, he de dir que aquestes pistes son molt tranquil•les, sense transit.

De Sant Just continuo baixant ara per pista fins creuar el barranc de Gaugonells, i el segueixo per un camí ombrívol, ple de pinyes al terra, creuo la rasa d’Orrius i el paisatge no canvia, aurons, arços blancs, roures... I a Aigüesjuntes s’ajunta amb la rasa de la Rovira i em trobo amb el camí que baixa d’Ardevol i que varem fer el Diumenge amb l’Agustí, arribo al punt mes baix de la ruta, la rasa de Llanera.

Començo a enfilar-me cap al castell de Llanera, com que hi vaig estar fa quatre dies passo de llarg, vaig pujant cap als masos de Gilibert, Borics i La Vila de la Gola de Faus, al passar per la Muntanyeta veig Peracamps però per arribar-hi em caldrà fer un sifó, el faig i passo per sota la torre de Peracamps.

Ara amb tendencia a pujar però fent mes dents que el plat gros, passo per Secanella, cal Melcior, faig un corriol ben maco al bosc de Barcons per arribar a una bona pista que em porta, de baixada, a la Serra i segueix baixant fins al Castell, sota mateix de Llobera, hi pujo feixugament, continuo per la costa de la Revollosa excel•lent mirador cap a llevant, mes endavant una pista asfaltada em puja a la Creu el punt mes alt del recorregut, aviat agafo un cami poc rodat entre boixos que va a parar al Castellvell i segueix baixant fins al parc de la Mare de la Font, bonica manera d’entrar a Solsona.

La Traça del GPS de la ruta "Volta pel sud del Solsonès"