diumenge, 9 de gener del 2011

Fals-Camps-Castelltallat-Castell de Boixadors-Fonollosa-Xamal-Fals

Amb el Ramon i l’Agustí ens trobem a les vuit a la creu de terme de la desviació a les Torres de Fals, fot un dia lleig de collons, sense eufemismes, però no fa fred. Comencem a pedalar cap al Raval de la Creu, passem pel Grauet i aquí s’acaba el cuentu, amunt cap al Xamal, quan ja quasi be hi som trenquem sobtadament cap a la dreta per planejar primer i anar baixant per l’obaga de Caselles, l’obaga de Querol i arribar fins el Raval del Paisà, agafem la carretera asfaltada en direcció Manresa i tombem a l’esquerra per pujar cap a cal Lluís, la Pobardia de Caselles i arribar a Camps.

Per pista enquitranada anem en direcció a Fonollosa tot planejant fins arribar a de cal Pere Moliner que per la nostre dreta puja sense parar, tot passant pel Putxó on s’acaba el quitrà, fins a la carretera que ve de Sant Mateu de Bages, quan hi arribem continuem a l’esquerra per anar a buscar la pista de la solana de Goberna, busquem un raser i bona vista i parem a esmorzar.

Reprenem la marxa per el pla mes fals que he vist mai, que ressegueix la carena de la Solana de Goberna, amb vistes impressionants cap al Pirineu, Montserrat... seguim per la serra del Pal i abans de girar cap a la baga de Prades agafem la pista que baixa cap al coll de Trilla i pel camí mes evident arribem a la Casa Nova del Castell, sota del Turó de Boixadors on s’aixeca el Castell de Boixadors i l’església de Sant Pere, hi pugem a veure’l d’aprop i gaudir de les vistes.

Retornem cap a la Casa Nova del Castell i baixem fort per la pista fins al Molí de Boixadors on tornem a trobar quitrà a la pista amb bons repetjons fins arribar al coll de Cal Pallarès, travessem la carretera fent dreta i esquerra i comencem a pujar per una pista acabada d’arranjar que va per la serra de la Vall i desprès baixa fins a tocar Fonollosa, tornem a pujar suaument passant per el mas de Querol on ens parem un moment a admirar l’Alsina Grossa de Querol i quan a la nostra esquerra ja prop del Xamal apareix la pista que hem agafat al matí desfem el camí ja pràcticament tot de baixada.

Clica aquí per veure mes fotos de Fals-Camps-Castelltallat-Castell de Boixadors-Fonollosa-Xamal-Fals

Un altre cavaller tambe ha visitat el Castell de Boixadors

Recorregut

Perfil

La Traça del GPS de la ruta " Olesa de Montserrat - El Prat de Llobregat - Castelldefels"