.

.

dilluns, 30 d’agost del 2010

18-08-2010 Aiguafreda-Pla de la Calma-Aiguafreda


Surto des de Aiguafreda, deixant el cotxe a un aparcament que hi ha al Moli d’Avencó a les Alzines, vaig seguint la riera de l’Avencó per una bona pista amb una lleugera pujada i constant, al arribar a la font d’en Vinyes em trobo amb una barrera i un placa de prohibit circular en bici, a peu si que està permès, bé... m’he aixecat molt d’hora per renunciar a fer aquesta ruta encara que hagi d’arrossegar la bici una estona, així doncs amb la bici al costat continuo pujant, passo per costat del mas El Pujol, de moment no trobo cap indicació de que es pugui anar en bici, això em fa pensar que potser no hi ha el costum de posar-les aquest tipus de plaques, em pregunto si no en trobo cap que aixequi la prohibició, haure d’anar amb la bici al costat tota la vida? Jo de moment vaig pujant i gaudint del paissatge, com mes pujo mes en gaudeixo, arribo al Collet Cerdanya amb vistes impressionants, de moment l’única indicació que he vist es compte amb el brau, ara la pista baixa cap a Collformic per l’ombrívola Fageda Seca, abans d’arribar a un aparcament trobo una barrera i que al passar-la i girar-me veig una placa que prohibeix circular en bici per la pista de on vinc, ho entenc com la fi de la prohibició, sor t que m’he girat si no hauria d’anar tota la vida amb la bici al costat, deuen ser uns onze quilometres de pista on no es pot anar amb bici.
Del Collformic continuo per la pista, que sembla plana però no ho es, arribo al Cafè dels Carlins, un mas enrunat des de on hi ha una vista molt bona de les Agudes i el Turó de l’Home, per aquesta bona pista segueixo fins arribar a Pedres Blanques i per lleugera baixada arribo al Pla de la Calma, continuo baixant seguint el GR-5 fins arribar al Pla de La Llacuna on trenco cap a la dreta per baixar cap a la Jaça del Bellit i el Mas del Bellit, per uns empedrats naturals molt guapos. La baixada es força rapida però no impedeix gaudir de les vistes del turó de Tagamanent i els Cingles de Bertí, quan me’n adono ja estic altre vegada a Aiguafreda
Clica aquí si vols veure mes fotos de Aiguafreda-Pla de la Calma-Aiguafreda
El Recorregut

El Perfil



La Traça del GPS " Aiguafreda-Pla de la Calma-Aiguafreda"

Image Hosted by ImageShack.us