diumenge, 22 de març del 2009

SERRA DE BUSA — Molí d’en Balcells, Valielles de Busa, Pla de Busa, Presó de Busa, Coll d’Arques, Sant Martí de les Serres, Sant Pere de Graudescales

Sortim del Molí d’en Balcells i comencem a pujar la pista solitària fins un collet on veiem Valielles de Busa hi baixem, per mal camí pugem cap a Vilamala on millorarà però el pendent augmenta considerablement fins una cruïlla on comencem a baixar i ens dona un respir que dura fins a les Collades on un tirapits ens deixa al Grau de les Collades ara un camí amb suau pujada ens deixarà als plans de Busa.

Pedalant pels plans passarem per Sant Cristòfol, La Vila fins arribar al Capolat on deixem les bicis per Travessar la palanca que ens mena a la Presó del Capolat, utilitzada a la guerra del Francès com a presó , aquí gaudim de les vistes impressionants que hi han sobre el Pantà de la Llosa del Cavall, la Mola de Lord, el Port del Compte,la Serra del Verd, Cadi, Pedraforca, Ensija...

Tornem enrere fins la cruïlla de Sant Cristòfol per anar en direcció a La Guardia, baixem cap al coll d’Arques i vorejem la cara sud de la Serra de Codonyola i la Carena del Basot , passant per l’ermita de Sant Martí de les Serres on al tombar podem admirar de lluny tota la cinglera de Busa, d’aquí baixen ràpidament a la Vall d’Ora travessat la riera del Fornell, L’Aigua d’Ora i pujant els últims rampots pedregosos que ens deixen al Mirador del President, on podem veure el congost format per l’Aigua d’Ora i l’Església de Sant Pere de Grau d’Escales a la seva riba i seguint el GR-1 amb algun puja i baixa sovint amb pedres arribem al Molí d’en Balcells.

La Traça del GPS de la ruta "Serra de Busa — Molí d’en Balcells, Valielles de Busa, Pla de Busa, Presó de Busa, Coll d’Arques, Sant Martí de les Serres, Sant Pere de Graudescales"

Anònim ha dit...

Joan, em sembla que aquesta sortida, amb presó inclosa, agradaria molt a més d'un maníac, fins i tot algun tarragoní o badaloní s'hi apuntarien.
I si s'anés a la muntanya de Teraví, encara més.