dissabte, 2 de gener del 2016

Ruta molt corriolera pel Berguedà amb pocs quilòmetres però força intensa, la sortida la fem a Casserres agafant la carretera que baixa cap a Puig-reig, la seguim poc tros, agafem un camí a mà esquerra que va de pla fins una pista de tenis, una mica  abans d’arribar-hi trenquem a la dreta per un curt sender que passa per unes codines que  de seguida ens deixen al camí de Gironella, just on hi ha una creu, la Creu de Salitrons.

El camí va baixant i quan portem uns tres quilòmetres el deixem, tombant a la dreta, per travessar a gual la riera de Clarà, ho fem sense mullar-nos els peus, ara el camí va pujant, sense gaire pendent, fins que veiem un corriol que marxa cap a l’esquerra i s’enfila en un inici i haurem de baixar per superar algun graó, desprès va baixant sense cap complicació fins arribar després d’un quilòmetre de corriol, a un camí que ens porta a travessar la carretera que baixa a Gironella.

A l’altra cantó de carretera agafem un sender que encara un repetjó que fem a peu, un cop superat el sender comença a baixar i ens porta cap a un camí que segueix baixant, amb algun repetjó entremig, deixem el camí quan trobem un corriol que marxa cap a l’esquerra, durant una estona anem pujant suaument, trobem algun punt on baixem de la bici, i després d’una llarga baixada arribem a la riera de Graugès, el corriol ara s’enfila seguint la riba dreta de la riera, amb algun repetjó fort, i ens deixa a un camí que aviat arriba al mas Terradelles.

Seguim pujant, però ara amb pendent més suau, arribem a una pista asfaltada que travessem i agafem un corriol que s’enfila amb fort pendent per després baixar i tornar a pujar deixant-nos a cal Bernadí, agafem la pista que baixa una mica per després pujar i passem entre el Vilar de Dalt i el de Baix, el camí segueix pujant amb pendent moderat fins arribar al punt més alt de la ruta, ara anirem baixant fins arribar a Cancots passant per camins i un tram curt de corriol entremig.

Baixem per camins en desús, que a vegades es tanquen formant un sender fins arribar a la riera de Clarà, que travessem a gual en un tros que la llera es una codina amplia i poc fonda, al costat d’unes passeres, després d’una curta pujada el camí arriba a una codina on comença un corriol no gaire llarg que planeja al costat de conreus, arribem a un camí que puja fins al Solerot i després ens porta de baixada fins al Trullàs , que travessem per l’era.

Deixem el camí de seguida i agafem un curt sender que ens porta a un camí que baixa fins la rasa del Joncar, ara sense deixar de pujar anem seguin corriols que travessen algun camí fins que arribem a la carretera que puja de Gironella i que seguim fins arribar a Casserres.

La traça del GPS de la ruta "Casserres-Cal Puntes-Cal Bernadí- Roc Tou de Pagerols-Passeres Riera de Clarà-Trullars-Casserres"