dissabte, 21 de juny del 2014

Oristà-Torre d’Oristà-Serrat Llobater-Sant Feliu Sasserra-Rocaguinarda-Oristà

Sortim d’Orista baixant a creuar la riera Gavarresa, seguim la pista de pla fins a trobar les marques de la Ruta-6 del centre de BTT de Prats de Lluçanès, les seguim en sentit contrari al recomanat pel centre, així doncs tombem a l’esquerra agafant un camí pedregós que va pujant tot millorant a mesura que anem remuntant, quan planeja agafem un corriol curt i planer que ens porta a la carretera, l’agafem cap a mà dreta i en poc més de 400 metres arribem a la Torre d’Oristà.

Travessem el poble i en sortim per un camí que ens porta suaument a la Casanova de Plabassí on agafem una pista cap a l’esquerra que deixem de seguida agafant un camí desdibuixat que marxa cap a l’esquerra baixant per una amplia codina, aviat arribem al torrent de Merdinyol, que travessem a gual, el camí s’enfila fins a Vila-rubi on abans d’arribar-hi marxem a l’esquerra baixant per una altre amplia codina.

Baixem per una bona pista fins a travessar un torrent per un pontet on trenquem a la  dreta enfilant-nos per un camí que aviat comença a baixar suaument fins arribar al molí del Blanquer, aquí el camí és ple d’herbes pel poc ús i se’n va de pla, pel costat del riu Bassí, a passar la carretera per sota del pont del blanquer, un curt corriol ens mena a una pista que va pujant augmentant el pendent de  mica en mica, trobem un corriol a la dreta i l’agafem, pugem suaument i aviat arribem a un camí de roderes.

Seguim el camí fins a trobar un altre corriol que puja sense cap complicació fins arribar a unes pedres on hi ha un pas complicat entre les pedres i la forta baixada erosionada, arribem a un camí que va fins la Coma del Forn, seguim baixant per camins on es veu que es fan servir poc, arribem al torrent de la Coma del Forn que travessarem uns quants cops a gual passant per camins tapats  per l’herba i senders arribem al Molí de Vallgatina.

Del molí en marxem per un sender que va per la vora del torrent, passem per la font de Vallgatina, el sender que va tota l’estona entre boixos ens deixa a un camí que agafem cap a mà dreta pujant per un pendent fortet i baixant a travessar el torrent del Solerot per tornar a pujar una bona estona fins a trobar un corriol que amb algun pas complicat, on haurem d’empenyer, ens puja al Serrat Llobater, on hi trobem una gran estelada, marxem del punt més alt baixant, a peu o en bici, per una baixada forta i erosionada, més endavant també trobarem algun pas complicat fins arribar a un camí on acaba els corriol.

Un camí més aviat planer ens porta fins a la Peça, més enllà trobem un corriol, amb una entrada força amagada, hi entrem pujant però de seguida comença a baixar en el seu conjunt, tot i trobar algun repetjó entremig, aquest corriol també té algun punt complicat de fer sobre la bici, arribem a una pista que seguim poc tros perquè de seguida trobem un altre corriol que puja amb força pendent i tal com puja baixa trobant algun graó pel mig, arribem a una pista que puja cap als Arnaus i Bonells, quan hem passat Bonells  agafem un curt corriol que ens porta a la riera de Relat.

Passem la riera per un pont i  comencem a pujar pel serrat  de Puiglluça al final agafem un sender que de pa ens porta a Sant Feliu Sasserra, passem pel mig de poble i marxem per una pista que baixa suaument cap a Serrajordia, una mica més avall agafem un corriol curt que ens deixa a una altre pista per on seguim baixant fins a sota Pujalt, pel costat d’uns camps anem a buscar un corriol que després d’una curta pujada baixa cada cop amb més pendent finalitzant amb uns trams amb reguerons formats pel pas de les motos.

Una pista ens puja a la Casanova de l’Obaguer, marxem cap a l’esquerra seguint pujant per una pista bona que deixem de seguida tombant a mà dreta seguint un camí que ens baixa al mas Rocaguinarda, deixem el camí agafant un curt corriol que surt pel darrere del mas i que ens deixa ràpidament a un camí amb graveta, travessem un parell de cops la riera Gavarresa i arribem a la Quintana, la pista ens porta a la carretera on tombem cap a l’esquerra i de seguida arribem a Oristà.

La traça del GPS de la ruta "Oristà-Torre d’Oristà-Serrat Llobater-Sant Feliu Sasserra-Rocaguinarda-Oristà"