dimarts, 25 de març del 2014

Aquesta ruta, que hem trobat a la web dels Btterus, te una alta mitjana de corriols i molt variats de pla, baixant, pujant, ràpids, tècnics i sobretot gairebé ciclables en la seva totalitat, es complementa amb la visita de tres ermites i encara que per pujar fem uns quants quilòmetres de pista enquitranada ens consola el fet de ser molt solitàries.

Sortim de Ponts per una pista que va a passar de pla per sota el canal Segarra-Garrigues de seguida deixem la pista principal per agafar-ne una a mà esquerra que puja per uns forts tirapits fins la ermita romànica de Sant Pere de Ponts, baixem per asfalt fins a tocar la C-14, deixem l’asfalt i agafem un camí cap a l’esquerra que va a creuar la mateixa carretera per un petit túnel el camí torna a pujar i després d’una ziga-zaga la pista està asfaltada camí del mas Cendrós.

Seguim pel camí del mas del Pla passant-t’hi pel mig, arribem a una pista més ample que ens porta als Trulls el camí s’aplana al passar pels plans dels Trulls després d’uns cinc quilòmetres de pujada, marxem de pla, baixem i tornem a pujar i deixem la pista enquitranada per agafar un camí a la dreta  que deixem de seguida i agafem un sender fent un gir brusc cap a la dreta, el sender, que va baixant suaument per la serra de Pubill, va circulant per la vora de la serra i al costat esquerra ens queda un petit tallat que, sense cap mena de risc, l’hi dona un plus, augmenta el pendent i baixem fins a tocar la C-14.

Arribem a una pista que ens porta a un altre sender més curt que es de pujada i on trobarem més dificultats per fer-lo tot a dalt de la bici, el corriol comença a baixar passant parts molt divertides i alguna impossible de fer sobre la bici, passem pel mas d’en Torres , que està enrunat, on  agafem un camí que ens retorna a un corriol que segueix baixant fins a una pista que passa la C-14 per sota i ens deixa al clot de Valldans.

La pista esta enquitranada però la deixem de seguida pujant per un camí estret i erosionat en algun tram on anem pujant paral·lels al barranc de Valldans, després d’un fort gir a l’esquerra el camí s’estreny una estona i sense deixar de pujar arribem a un camí més ample just  per sota la C-14, no dura gaire perquè es torna a estrènyer i després d’unes curtes pujades i baixades arribem a la carretera que ve de Vilanova de l’Aguda i l’agafem en direcció contraria un quilometres i mig, la deixem per agafar un camí que marxa cap a la dreta i que va pujant moderadament , de seguida trobem una desviació que ens porta a Santa Perpetua de l’Aguda.

Tornem a  la pista que havíem deixat on seguim pujant augmentant el pendent progressivament fins arribar a Formiguera marxem de pla o amb suau pendent fins l’ermita de Sant Miquel de Valldàries, aquí agafem un corriol força trialero que baixa la Barranc de Formiguera i que seguim força estona,   arribem a un camí que segueix baixant fins a trobar (buscar) un sender amb l’entrada força embrossada que ens deixa a Vilanova de l’aguda, un parell de quilòmetres encara no de carretera asfaltada que deixem per trencar a la dreta agafant unes pistes molt bones que ens porten a Ponts passant pel mas de l’Albardaner

Video dels Btterus

La traça del GPS de la ruta "Ponts-Sant Pere de Ponts-Santa Perpetua de l’Aguda-Sant Miquel de Valldàries-Vilanova de l’Aguda-Ponts."