dissabte, 16 de novembre del 2013

GR 151 - Camins del Bisbe i Abat Oliba - Sant Benet de Bages - L'Estany

El primer tram del GR 151 - Camins del Bisbe i Abat Oliba va des de Montserrat a Vic i es divideix en cinc etapes que con que estan pensades per fer a peu son etapes que al fer en BTT es poden ajuntar. Les etapes proposades son:
1: Del Monestir de Montserrat a Manresa
2: De Manresa a Navarcles
3: De Navarcles a Artés
4: D'Artés a l'Estany
5: De l'Estany a Vic
En aquesta ocasió hem fet de Sant Banet de Bages a l’Estany, ajuntant les etapes 3 i 4.

Sortim de Sant Benet de Bages i anem a buscar el pont que ens permet creuar el Llobregat, quan som a dins del poble la traça original ens porta a trobar carrers amb direcció prohibida així doncs fem una petita variació anem a buscar directament la Riera de  Calders, retrobem les marques al arribar al Llac de Navarcles, creuem aquesta zona deixant el camí enquitranat per agafar un camí a la dreta que va a travessar la N-141c i per un sender arribem a l’Oller.

El camí va marxant amb suau pendent cap a les Tàpies que hi passem pel costat fent una curta marrada, creuem el Torrent de les Tàpies i aviat la pista comença a baixar suaument fins arribar a Artés, creuem el poble per anar a buscar la ample pista que porta a la Ruca després d’una curta pujada baixem cap als Horts i paral·lels a la Riera de Malrubí anem pujant lleugerament, arribem a una desviació i tombem a la dreta agafant un camí de roderes que va a voltar Vilarmau, retornem a l’ample pista més endavant i arribem a la

Voltegem la casa de colònies, i el camí va a buscar la riera de Malrubí per travessar-la a gual, ara el camí farà tres cops el mateix, una pujada bastant forta per aplanar-se força i tronar-hi, això ens portarà uns quatre quilòmetres i arribarem pujant a la Careta, amb pendent suau o de pla anirem fins a Rojans, un repetjó i una curta baixada ens deixen a un camí rural asfaltat que ens porta cap a Santa Maria d’Oló.

Deixem de seguida el quitrà per trencar a la dreta per una pista que va augmentant progressivament el pendent fins arribar a Sant Miquel aquí ens dona una mica d’aire i torna afer el mateix pujant per la Serra de l’Estany, passem pel Coll de Torn i seguim la mateixa tònica fins el collet de Sant Pere, fins aquí em fet una llarga pujada, sense arribar a tenir pendent exagerat però des de l’asfalt hem fet uns vuit quilòmetres seguits, ara per això tenim l’Estany sota nostre, una curta baixada ens hi deixa.

La traça del GPS de la ruta "GR 151 - Camins del Bisbe i Abat Oliba - Sant Benet de Bages - L'Estany "

carles ha dit...

aquesta ruta la utilitzem cuan venim a Montserrat, es molt guapa al reves ja que cuasi tot es baixada, al reves? ufff casi tot pujada sense gaira descans.
salut

Totof ha dit...

Hola Carles, de fet en aquests dos trams el GR 151 i el Camí de Sant Jaume coincideixen en el traçat, tant sols es diferencien en el sentit, l'un va cap a montserra i l'altre cap a Sant Miquel de Cuixà.
Encara que son uns 33 quilòmetres sense parar gairebé de pujar, els pendents son en general moderats llevat d'algun repetjó, el premi es que a la tornada gairebé no vaig pedalar.