dimarts, 29 d’octubre del 2013

Sortim de Sant Esteve d’en Bas per la C-153 que seguim uns centenars de metres en direcció cap als Hostalets d’en Bas,  deixem la carretera trencant a la dreta per un camí rural asfaltat que de seguida deixem per agafar un camí de roderes que marxa a la nostre esquerra, un senderó i un altre camí ens deixen a la pista enquitranada que va als Hostalets d’en Bas, hi arribem de pla com tot el camí que hem fet des de la sortida.

Passem per dins el poble sortint-ne per una pista enquitranada, que continua planejant fins a l’Aubert, el revolt abans d’arribar-hi trenquem a la dreta seguint un camí de roderes que va fins al Molí Vell, seguint el Camí Ral arribem, encara de pla a l’Esquirol, aquí comencem a pujar per una pista pedregosa bastant solta, més amunt la pedra ja no esta solta però el terra es molt boterut, arribem a la Font de les Marrades i a partir d’aquí fins L’Hostal del Grau  l’enllosat està força conservat però va fent bonys i graons.

En conjunt des de l’Esquirol l’Hostal del Grau, tot i que tant sols son uns 3 quilòmetres i guanyes uns 400 metres de desnivell, hem anat més estona empenyent que sobre la bici i pujant i baixant tot sovint, val a dir que es una pujada preciosa paisatgísticament parlant però que ningú s’enganyi fer-ho sobre la bici es (deu ser) duríssim. Marxem pel Pla del Grau fins a trobar la pista enquitranada que ens porta fins al Coll, a tocar del coll de Pruit.

Deixem la pista marxant a l’esquerra, anem pujant lleugerament, agafant diversos camins fins arribar a prop de la Salut, ens en apartem i entrem en una densa fageda i quan comencem a baixar trobem una desviació i tombem a la dreta i en poc més d’un quilòmetre arribem a les Roques Encantades que segons la llegenda, un dimoni habitava en aquest indret i quan s’avorria o bé estava de mala lluna, s’entretenia fent rodolar alguna de les roques pendent avall per veure com espetegaven contra les cases de Sant Feliu de Pallerols.

Retornem a la cruïlla i seguim la pista que baixa suaument per dins la fageda i ens porta a Armadans, creuem una porta metàl·lica i tot seguit veiem un sender (indicat) que marxa cap a l’esquerra, passem una petita porta per entrar-hi i aviat el sender comença a baixar passant diversos cops per graons de pedra que ens faran baixar sovint de la bici, quan s’acaba arribem al coll de Condreu.

Seguim la C-153 tombant a l’esquerra però aviat veiem un senderó que marxa a la dreta, al inici es força decebedor, força pendent, troncs i tronquets, graons, però de mica en mica es va arreglant i ens permet anar sobre la bici, anem a parar a un camí força més bo i perd el pendent inicial fins a anar gairebé de pla, arribem a la carretera que hem deixat abans i la seguim uns centenars de metres, la deixem per agafar una pista enquitranada que ens baixa fins a el Masnou.

Passem per l’era del mas i trobem un seguit de traces fetes pel bestiar que fan difícil saber que es camí i que no, refiant-nos del GPS anem baixant passant per llocs on es clara la traça i llocs que no, arribem al Grèvol i a partir d’aquí el camí es clar, el pendent segueix sent força fort però ara permet anar força més ràpid, perdem alçada ràpidament i voltegem el volcà de Sant Marc passant per alguna de les seves torberes.

Arribem a una pista que te trams formigonats i anem a parar a una pista ample enquitranada on comencem a planejar fins arribar a Sant Feliu de Pallerols, per dins el poble anem a buscar la via verda del Carrilet, que en lleuger pendent ens puja fins el Coll de Bas i amb baixada suau ens porta fins a Sant Esteve d’en Bas.

La traça del GPS de la ruta "Sant Esteve d’en Bas, Hostalets d’en Bas, Hostal del Molí, Camí ral Olot Vi,El Coll, Roques Encantades, Armadans, Coll de Condreu, El Masnou, El Grèvol, Sant Feliu De Pallerols, Via Verda Carrilet."