diumenge, 17 de febrer del 2013

Sortim de l’aparcament que hi ha davant de la Barata, a la carretera de Terrassa a Navarcles, i anem carretera amunt uns centenars de metres fins que trobem a mà esquerra un sender que s’enfila entre alzines fins a trobar un camí més ample que ve de la Barata, es el camí Ral de Barcelona a Manresa, el seguim pujant suaument fins que arribem a un trencant a mà dreta que porta a la Font de les Cantarelles.

Trenquem cap a la font seguint un camí que marxa de pla i que es va estrenyent, al arribar-hi la veiem en un planell a l’esquerra del torrent de les Cantarelles, davant de la font hi trobe una petita taula rodona. Reprenem la marxa retornant a la cruïlla del camí Ral que em deixat abans, el camí va pujant fent ziga-zagues fins que arribem a passar per clarianes rocoses, arribem a un collet on deixarem el camí Ral trencant a la dreta endinsant-nos en un bosc d’alzines i alternant amb clarianes rocoses arribem a sota del Queixal del Porc, l’agulla separada de Castellsapera.

Marxem flanquejant pels pendents suaus i rocosos que hi ha a sota les parets de Castellsapera fins a trobar un corriol que s’enfila per una canal plena de vegetació per on pugem ajudant-nos ocasionalment amb alguna arrel i algun tronc i sense gaires dificultats arribem a dalt de l’estret i planer cim del Castellsapera, per on podem arribar fins a la punta més oriental, la vista panoràmica es extraordinària, retornem cap a la canal i comencem a descendir uns metres fins arribar a un collet on enlloc de desfer el camí anem en direcció contraria.

La baixada inicial la fem desgrimpant sense massa dificultat (l’únic lloc compromès hi ha una corda amb nusos que ens facilita la baixada), quan deixem la roca ens queda encara una baixada amb forts pendents per entre alzines fins que arribem al camí Ral, l’agafem cap a l’esquerra i anirem planejant fins arribar a la cruïlla on l’havíem deixat abans, tombem a la dreta deixant el camí Ral i baixem un graó arribant al collet Estret.

Anem marxant de pla o amb suau baixada fins arribar al pou de Glaç de l’Estepar, seguim encara de la fins una mica abans d’arribar al turó de la Mamella on baixarem lleugerament, arribem fins a la punta per veure el panorama i tornem enrere fins a trobar un sender que marxa cap a la dreta i que de baixada ens porta fins a la Torrota de l’Obac, marxem cap avall amb pendent més pronunciat i anem a parar a la pista que ve de la Casa Nova de l’Obac, l’agafem en sentit contrari fins arribar al coll de la Riba, agafem la pista de l’esquerra  i uns centenars de metres més avall trobem un sender a l’esquerra.

El sender davalla fins el torrent de la Font de la Riba i s’enfila fort per un corriol  que perd pendent a mesura que s’acosta a la Punta dels Caus Cremats, al arribar-hi ens hi enfilem amb una breu grimpada, a dalt tenim bones vistes de la Mola i la conca de la riera de les Arenes, baixem per on hem pujat i anem cap al Puig Codina on hi arribem per un sender que fa una pujada curta, el coronem i comencem a baixar fins el collet de l’Arca, ara el sender puja fins a la Roca del Corb des d’on comença a davallar amb força pendent per perdre els a prop de dos-cents metres de desnivell que resten fins arribar al camí Ral a tocar de la barata i desfem el camí que ràpidament ens deixa a la carretera per arribar a l’aparcament d’on hem sortit.

La Traça del GPS de la ruta "La Barata-Font de les Cantarelles-Queixal del Porc-Castellsapera-Turó de la Mamella-Torrota de l’Obac-Caus Cremats-Puig Codina-Roca del Corb"