dissabte, 1 de setembre del 2012

Solsona - Lladurs - Castell de Lladurs - Olius - Pantà de Sant Ponç - Solsona

Sortim de Solsona del Aparcament que hi ha davant del Bisbat, baixem a buscar un camí que va paral·lel al Riu Negre, més endavant el camí s’estreny i baixa lleugerament per travessar el riu, fins ara anàvem pujant lleugerament però quan arribem a una pista comença una pujada amb un parell de tirapits, en la pujada trobarem diversos passos de vailet però no ens fan baixar de la bici perquè son amb molla.

Desemboquem a una pista enquitranada i planejant arribem a Lladurs, sense deixar l’asfalt agafem la carretera que puja al Coll de Jou i un centenar de metres més amunt la deixem per agafar un camí que marxa a la dreta tot planejant, aviat però tornem a pujar el camí comença a empitjorar amb una munió de còdols que ens fan fer tentines, al mig d’un revolt seguim recte per un caminoi força erosionat i amb algun tirapits que ens fa baixar de la bici, a mesura que anem pujant va millorant fins que deixem el camí i tombem a l’esquerra i seguim per la vora d’un camp planer que ens porta a la pilona del vèrtex geodèsic del Serrat del Castell, una baixada curta ens deixa  a les ruïnes del Castell de Lladurs.

Al costat del castell hi ha les ruïnes de l’església de Santa Maria, el serrat es un bon mirador del Solsonès en un dia clar podem veure el Montseny, el Montcau, Montserrat i a l’altre banda el Montsec, la Serra d’Aubenç, la Serra de Turp... Desfem el camí per la vora del camp i anem a buscar el camí que em deixat abans, lagafem en direcció contraria i ens porta a una pista molt bona i ample que va per la Costa del Caballol, deixem la bona pista per agafar uns camins solitaris que van baixant fort fins arribar al Meix Nou, anem a buscar el camí que segueix la Rasa del Meix fins anar a petar a la carretera que puja cap a la Llosa del Cavall.

Seguim la carretera en direcció a Solsona, no gaire tros ja que enmig d’un revolt surt un camí rural enquitranat amb forces forats que ens porta a Olius, una mica més avall agafem un corriol molt bonic que ens baixa al Pont del Molí, ara trobem la C-26 que seguim un parell de quilometres per anar a buscar el camí que va resseguint el Pantà de Sant Ponç fins a la presa, passem per la presa a l’altre banda i seguim el camí del pantà en direcció a Olius tot just un quilòmetre i escaig, ens enfilem per la Rasa Perpètua tot seguint el GR-3, travessem la C-55, i primer per pista i després sender arribem al camí asfaltat que paral·lel al Riu Negre ens porta al lloc d’inici.

La Traça del GPS de la ruta "Solsona - Lladurs - Castell de Lladurs - Olius - Pantà de Sant Ponç - Solsona"