dijous, 2 d’agost del 2012

Pònt d’Arròs - Saut deth Pish - Coret de Varradòs - Bagergue - Camin Reiau (Bagergue-Vielha-Pònt d’Arròs)

Sortim de Pònt d’Arròs per una pista asfaltada que va pujant al costat del riu de Varradòs, durant onze quilometres, anem pujant fins les Bordes dera Artiga de Varradòs on per un fals pla arribem al Pònt de Varradòs, la pujada tot i l’asfalt es fa feixuga per la llargada, anem a treure el cap a veure Eth Saut deth Pish, una cascada de cap a 30 metres i que és la més espectacular  de la Val D’Aran.

Tornem enrere per seguir amunt per una pista bona, ara ja de terra que va pujant constantment per la bonica vall formada pel Varradòs i ens deixa al Coth de Varradòs, amb molt bones vistes comencem un descens vertiginós fins a la Borda des de Però i amb la pendent més suau arribem a Bagerge.

Anem a trobar el Camin Reiau que per uns graons al inici i una forta baixada empedrada ens porta a travessar Arriu Unhòla, creuem Unha per bon camí passem Salardú, de Salardú a Arties ho fem per un sender fàcil, a Arties agafem un camí que ens porta a Garòs de on sortim  per sender que anem baixant, amb algun tram que haurem de caminar, potser, i d’altres ràpids i divertits que ens deixen a Vielha, anem a buscar el CR tot travessant-la.

Ja al CR que ara va per l’altre banda del Garona i va seguint riu avall amb una varietat de modalitats, camins, senders, graons, arrels, però quasi be del tot ciclable i que ens deixa al Pònt d’Arròs on hem començat la ruta.

La Traça del GPS de la ruta "Pònt d’Arròs - Saut deth Pish - Coth de Varradòs - Bagergue - Camin Reiau (Bagergue-Vielha-Pònt d’Arròs)"