.

.

dissabte, 26 de maig del 2012

Solsona - Olius - Collet de la Fusta - La Perera - Tarascó - Pantà de Sant Ponç - Oliva - Bullons - Solsona



La ruta s’inspira en la marxa del Solsonès del 2010, feta al inrevés i amb alguna variació al meu aire improvisant sobre la marxa, està plena de corriols tècnicament fàcils, alguns camins embussats pel desús, pistes solitàries i algun tram d’asfalt mínim, passa per paratges de gran bellesa i verdor  alternant amb llocs secs i aspres, es molt trencacames i algun corriol ens obligarà a baixar de la bici, segons el motor que porteu es clar.


Sortim de Solsona pujant cap al Serrat de Sant Bartomeu que faldejarem fins a trobar un corriol de baixada curt que ens deixa a una pista, anirem agafant diferents pistes ara cap a la dreta ara cap a l’esquerra fins que per un corriol paral·lel s la Rasa de Sant Joan arribem a Olius just al davant de l’església, seguim una mica la carretera i ens desviem a la dreta per un altre corriol que ens porta al pont que travessa el Cardener, a l’altre banda deixem la carretera i anem cap al Molí del Pont.


El pujador que ens trobem al davant impressiona, però sortosament es curt, anem pujant per pista fins que ens desviem a la dreta per un corriol de pujada poc ciclable però curt que ens deixa a un altre pista que seguim poc tros i deixem altre cop per agafar un altre corriol poc visible i que segueix pujant fort anem a parar a una pista que segueix pujant fins al Coll de la Fusta.


Cal parar atenció al corriol que marxa cap a la dreta que em d’agafar per baixar gaudint fins a la Rasa de Ventolrà, arribem a una pista que va paral·lela a la rasa i va pujant ara fort per tornar a baixar i travessar la rasa, ara la pista es molt herbosa i enganxa les rodes, aquí deixo la traça de la Marxa del Solsonès 2010, que va pujant per un corriol i m’estimo més seguir la pista, ben avia però la pista s’escanya i retrobo la traça, el corriol es fa prou bé i tot pujant arribo a una pista que creuo per agafar-ne una que baixa fins al Mas enrunat de Perera.


Abans d'arribar al del mas marxa un corriol a la dreta de baixada que agafo, em deixa a una pista que segueix, recaient per segon cop amb la infidelitat a la traça, un pecat venial ja que la traça torna al camí que vaig baixant al costat de la Rasa d’Antigues, més avall deixo la rasa enfilant-me una mica a per la carena de Ventolra, i segueixo baixant per una pista molt plena de pedres i xaragalls, vaig a para a una codina on trobo un corriol que em porta al Torrent de Cal Feliu.


Tombo a la dreta i vaig pujant per un corriol fins arribar a una pista, aquí veig que la traça fa una marrada important per tornar a Tarascó, jo hi vaig de dret i retrobo  la traça, que torno a deixar momentàniament , ara baixo per un sender cap a sota un pont ple d’aigua que segueix cap a un altre igual i quan porto els peus ben xops, el sender puja a una pista i veig que es podia fer per sobre sense mullar-se, deu ser una de les bromes de la marxa, agafo un corriol prou divertit , que fa una gran marrada, sort que era de baixada, i em deixa a la pista que entra per una de les aletes del siluro que sembla el pantà de Sant Ponç.


Vaig resseguint el pantà fins la presa, la travesso i a l’altre banda em trobo aviat un sender que de baixada deu ser divertit, però de pujada no ho es gens, toca empènyer, quan s’aplana puc pujar a la bici i arribo a l’antiga C-1411 que segueixo encara no un quilòmetre, em desvio a l’esquerra per agafar un corriol entre roures que em baixa a una pista que va pujant lleugerament, torno a agafar un corriol tot pujant que va a parar a un camí rural asfaltat el travesso i per una pista deixada arribo a l’Oliva, segueixo una pista baixant  i un corriol em porta fins la Rasa de Bullons, pujo al Mas del mateix nom i de baixada vaig a buscar el camí que per la vora del Riu Negre em porta de retorn a Solsona



El Recorregut


El Perfil


La Traça del GPS de la ruta "Solsona-Olius-Collet de la Fusta-La Perera-Tarascó-Pantà de Sant Ponç-Oliva-Bullons-Solsona"