diumenge, 29 d’abril del 2012

Ja fa uns quants anys que gent de Bttbadalona i Bttmania i altres satèl·lits es trobem per fer una ruta per castells de la Segarra, aquest any ens hem trobat uns 30 i escaig a les Oluges per fer un dels dos recorreguts escollits, el que descriure l’hem fet 8 persones, l’altre la resta de maquines que es piquen amb la seva pròpia ombra.

La traça que ens han passat es la de la caminada dels Castells de la Segarra d’enguany, però com que sortim de les Oluges anem directament cap a Montcortès passant per la Prenyanosa, estalviant-nos d’anar a Cervera, travessem la L-303 per arribar-nos al Aranyó on donem una volteta pel patí exterior del castell, on va néixer Manuel de Pedrolo , tornem a travessar la  L-303 i arribem a Hostafrancs, quasi be tot el camí ha estat de baixada i per pistes bones.

Sortim d’Hostafrancs, travessant el Sió per quart cop, i anem cap a Sisteró, hi ha dos punts que el traçat dels camins ha canviat força amb el nou canal Segarra-Garrigues, primer al travessar la L-310 però sobretot al passar per el Mas de Golonor, més enllà de Sisteró la travessar altre vegada el Sió s’acaba la lleugera baixada, i per asfalt pugem cap a Les Pallargues.

Sortim de Les Pallargues, sempre per bones pistes, per un terreny que tot pujant suaument fa un parell de sifons, el segon ens deixa a Florejacs, fem un tomb pel poble i sortim en direcció al Castell de les Sitges on fem sostre, el destí i no la precisió, fa que ens trobem amb l’altre grup que està fent el recorregut més llarg que el nostre i en sentit contrari, la fem petar una mica, el meu peix feia un metre...les quatre perdius que porto les he caçat d’un tret...

Marxem del Castell de les Sitges, després de que el Marques hagi penjat la foto de la seva 29 al Facebook, i anem fent ondulacions per pistes bones fins arribar a Guissona, un camí molt semblant ens porta a El Llor on tens l’impressió  d’entrar per la pota del darrera, anem cap a Castellmeià, travessant la L-324, em sembla que ja em travessat totes les L-***, i una pujadeta ens deixa entre el castell de Castellmeià i l’església de la Mare de Deu de la Llet, ara ens queda per fer una forta baixada i una pujada igual per baixar rapit a la pista que ens porta a les Oluges

La Traça del GPS de la ruta "Castells de la Segarra 2012 - Les Oluges-Montcortès de Segarra-L’Aranyó-Hostafrancs-Les Pallargues-Florejacs-Castell de les Sitges-Guisona-El Llor-Castellmeià-Les Oluges"