dijous, 23 de febrer del 2012

Aquesta ruta dona un tomb pel baix Gaià, es mou principalment entre conreus extensius de secà, vinyes, garrofers, oliveres, avellaners i ametllers, els camins la majoria estrets entre els marges dels camps de parets de pedra seca son o bé enquitranats o bé formigonats, passa per algun corriol i camí de carro on encara s’aprecia el desgast que ha fet el cèrcol de les rodes del carro al llarg dels anys.

La sortida es a la Nou de Gaià on s’enfila ràpidament fins al Castell de La Nou de Gaià per baixar fort per anar a buscar el camí formigonat que ens porta als Masos de Vespella on agafem la TV-2021 per pujar fins a Vespella de Gaià, després de planejar una mica per un camí sorrós comencem a pujar ara per formigó, per agafar un camí molt pedregós que ens deixa a una bona pista a sota de Lo Mas d’en Blanc, deixo la pista per pujar fins al vèrtex Geodèsic que hi ha a dalt del mas on es gaudeix d’una vista privilegiada.

Començo a baixar per la pista i de seguida em trobo una carretereta asfaltada que continua baixant, la deixo per anar cap a l’esquerra i agafar un camí que passa per sobre la pressa del Pantà de Gaià, força buit, a l’altre banda agafo una pista que va cap a Renau, la deixo per agafar un sender que més endavant em torna a la pista, torno enrere per la pista en direcció al Catllar.

Per anar al Catllar segueixo el GR 7-2 per un camí de carro encaixonat entre marges, amb trams que hi ha les roderes ben marcades a la pedra, arribo al Catllar per una pista que travessa el Gaià, de fet mes que travessar-lo segueixo ben be per la llera del riu, va sense aigua , amb aquesta tònica entre canyers passo per Ardenya i arribo a la Riera de Gaià.

Surto de la Riera de Gaià per entre camps i travesso la AP-7 per sota a l’altra banda agafo la carretera que em porta fins a Altafulla, m’arribo fins al castell i després torno enrere fins quasi a tocar l’autopista i tomba a la dreta per un sender que entre conreus m’acosta fins a Torredembarra, la travesso de biaix en direcció a la Pobla de Montornès, sense arribar-hi tombo cal a la Nou de Gaià que hi arribo per camins ara asfaltats ara formigonats.

La Traça del GPS de la ruta "La Nou de Gaià - Vespella de Gaià - Pantà de Gaià - El Catllar - La Riera de Gaià - Altafulla - Torradembarra - La Nou de Gaià "