dijous, 26 de gener del 2012

Aquesta ruta dona la volta al Montmell dins la comarca del Baix Penedès, sortint des de Llorenç del Penedès per una pista asfaltada fins passar l’Hostal, una mica més enllà al travessar el torrent de les Quatre Fites s’acaba l’asfalt i segueix una pista que va pujant al costat del torrent de Sant Marc, es força pedregós amb bancs de sorra cada cop que travessa el torrent, que ho fa varis cops, passa per Vallflor i arriba a Sant Marc.

Per error agafo una carretera que puja fins a cal Magí Vidal, la deixo i agafo un camí que continua pujant fins a trobar el sender que enllaça amb Sant Marc cap a l’esquerra ,que es el que volia pujar,cap a la dreta però, segueix el sender que va faldejant el Montmell per la vessant nord, es de pujada, ciclable llevat d’algun pas, quan ja arriba a sota de l’ermita de Sant Miquel comença a baixar.

Just a sota l’ermita, va a parar a una pista bona i ample, de on es veu la mar i que baixa ràpidament fins a La Juncosa del Montmell, ara agafo la carretera que va al Mirador del Penedès i la deixo quan he fet un quilometret, agafo una pista a l’esquerra que va baixant i empitjorant, faig un altre quilometret i començo a pujar cap als Alts del Mas Serè, amb força pedra i l’entorn molt sec.

Al baixar dels Alts del Mas Serè, travesso la AP-2, i passo per la Bisbal del Penedès, torno a travessar la AP-2  i deixo l’asfalt per passar pel Papagai, Torregassa i arribar al punt d’inici a Llorenç del Penedès, tot això per entre vinyes i camps d’oliveres.

La Traça del GPS de la ruta "Volta al Montmell···Llorenç del Penedès-Joncosa del Montmell-La Bisbal del Penedès"