diumenge, 4 de setembre del 2011

Bagà-Murcarols-Coll de la Bena-Gisclareny-Coll de Turbians-Bagà

Tenia ganes d’anar pels voltants del Pedraforca, i recordant que el Ramon quan varem fer la volta al Pedraforca, al passar pel coll de la Balma, m’havia dit que hi havia pujat des de Bagà decideixo anar-hi, mirant varies posibilitats decideixo fer Bagà-Murcarols-Coll de la Bena-Gisclareny-Coll de Turbians-Bagà.
Surto de Bagà anant a buscar la pista asfaltada que puja fins a Gisclareny, tot planejant arribo al pont de Sant Joan, començo a pujar fins arribar a un petit tunel, la blanqueta farta d’asfalt fot un cop de maluc cap a la dreta i l’esquiva, per una pista de terra que va a parar a la sortida, al revolt següent deixo la carretera i segueixo la pista la dreta, que dona un respir tot planejant de cara amunt.

A la dreta, una estona mes tard apareix Sant Martí del Puig de la Baga, que es va engrandint fins passar-hi ben a prop al creuar el torrent de les Abeurades, la pista es veu que l’estan arreglant, però amb les pluges d’ahir la terra argilosa remoguda s’enganxa a les rodes u fa la pujada feixuga, deixo les ruïnes de Murcarols a la dreta i faig una ziga-zaga que m’encara cap a les Penyes Altes del Moixeró , que comencen a treure el cap.

Encarat altre vegada cap al Puig de Terrers, arribo al coll de la Bena, torna sortir asfalt, segueixo cap a Gisclareny , la baixada, que dura fins a Berta, s’aplana fins a arribar al mirador Albert Arilla, m’hi aturo per gaudir de les bones vistes que hi ha cap a la Serra d’Ensija, la vall del riu Saldes, el Pedraforca amb Gisclareny que sembla que estigui sota, hi torno, a sobre la bici, i segueixo pujant fins al coll de Turbians.

Al coll canvio de vessant, i la pujada per la baixada, també de ferm, s’acaba l’asfalt i torna la terra... mes ben dit les pedres, deu n’hi do del sotragueig que m’espera, les vistes son molt bones sobre el Pedro del Quatre Batlles, el Puigllançada, El Catllaràs...Mes avall, trobo una pista asfaltada, tombao a l’esquerra i aviat arribo a Bagà.

Hi ha més fotos de la ruta Bagà-Murcarols-Coll de la Bena-Gisclareny-Coll de Turbians-Bagà" aquí

La Traça del GPS de la ruta "Bagà-Murcarols-Coll de la Bena-Gisclareny-Coll de Turbians-Bagà""