dijous, 25 d’agost del 2011

Cardona - El camí dels Monjos

El camí dels monjos es un itinerari que ens proposen des de cardonaturisme, que recorre per camins del Bages i Baix Berguedà, on hi havia hagut la strada Cardonensia i camins públics de Cardona i que menaven al monestir Benedictí de Santa Maria de Serrateix.

La ruta, que va per bones pistes, comença a dalt a Cardona però jo la començo a baix a prop del pont de Sant Joan, passa per les Hortes i va a buscar la vall del torrent de l’Espinalt, al arribar a cal Dejú trobem la carretera que puja a Serrateix, la seguim fins arribar a Navel, i continuem per pista, tot planejant paral•lels a la riera de Navel,seguint les marques del GR 176 aviat trenquem a l’esquerra i travessem la rasa de l’Hospital on comencem a enfilar-nos de valent fins arribar a Cal Ramon.

Trobem la carretera que seguim fins al trencant del Pujol de les Planes, tombem a la dreta i fent un sifó arribem a Sant Esteve del Pujol de les Planes, aquí deixarem el GR 176 Ruta de les 20 Ermites Romàniques, i seguint la bona pista baixem a la riera de Navel que travessem a gual a l’alçada del molí de Vilajussana, una bona pujada ens deixa a la carretera que seguim fins a Serrateix.

Tot planejant seguim la carretera que va cap a Cardona fins al trencat de Puigventós on agafem la pista a l’esquerra que segueix fent pla i baixada per la carena del serrat de Santamaria, les vistes sobre Valldeperes i Cardona son a vista d’ocell, la baixada fins a la vinya del Mas es frenètica amb una pista en no gaire bon estat.

Arribats a Valldeperes, passem per davant de Santa Fe de Valldeperes, i anem a buscar la riera de Valldeperes que seguim pràcticament fins que s’ajunta al Cardener, la pista ens porta a la vora dreta del riu i el seguim en sentit invers fins l’aiguabarreig de la riera de Navel amb el Cardener, ens enfilem cap al Pinell de Pagès i tot planejant anem a buscar la pista que baixa per la vall del torrent de l’Espinalt i desfem el camí que havíem fet de pujada.

Hi ha mes imatges aquí

La Traça del GPS de la ruta "Cardona - El camí dels Monjos""