diumenge, 3 d’abril del 2011

La Segarra. Cervera-Vergós-Sant Guim de Freixenet-Montlleó-Cervera

A les vuit del matí, amb l’Agustí, sortim de Cervera per fer una ruta per la Segarra, ara que els sembrats verdegen, deixem el cotxe al punt d’informació CAT i comencem a baixar per la carretera a cap al Molí de Fiol i seguint el riu d’Ondara anem cap a Vergós, anem pujant fins travessar la via i anant-hi paral•lels la pujada es mes suau quant tenim Vergós Guerrejat a la vista fem una baixada i pujada per arribar-hi.

Seguim pujant fins arribar a Altadill just passar-hi comencem a baixar cap a l’ermita de Sant Salvador d’Altadill i fent unes muntanyes russes arribem a Sant Domí, passem per Cal Port de Viure i agafem la carretera de Calaf un quilometret i tombem a la dreta pujant cap a Montfalcó Gros, la vista cap a Montserrat es impressionant, comencem a baixar fort cap al clot de la Coma i tornem a pujar fins arribar a Sant Guim de Freixenet. Anem a esmorzar a ca la Maria.

Si fins ara la tònica era pujar ara serà baixar, ens arribem a Sant Guim de la Rabasa, la Rabasa i Montlleó seguim un tros la pista i agafem un sender a la dreta que ens baixa per les Rovines, retrobem una pista i la seguim fins a trobar un altre corriol que ens porta fins el coll del Carro, un tros de pista mes i un altre corriol que ens porta fins al Castell de Timor.

Seguim la pista que ens porta a travessar la A-2 i arribem a Sant Pere dels Arquells, aqui seguim les traces del camí de Sant Jaume planejant una estona agafem un sender que ens puja a Montpaó on agafem el camí de Cervera a Montpaó i creuant el riu d’Ondara arribem al barri de Sant Fancesc i pujant la Costa de sant Francesc d’Assis arribem al carrer de les Bruixes, passem per davant de La universitat i mes enllà retrobem el cotxe i cap a casa.

Si vols veure mes fotos de La Segarra. Cervera-Vergós-Sant Guim de Freixenet-Montlleó-Cervera

Al Blog de l'Agustí hi ha mes coses de la ruta

La Traça del GPS de la ruta " La Segarra. Cervera-Vergós-Sant Guim de Freixenet-Montlleó-Cervera"