dilluns, 27 de setembre del 2010

26-09-2010 Les Tines de les Balmes Roges

Deixo el cotxe a l’aparcament que hi ha a la carretera del Pont de Vilomara a Rocafort, la BV-1124 al quilòmetre 4,200 a la dreta, començo pedalar per la vall del Flequer seguint les marques verdes i blanques del SL–C 52 amb el Torrent del Flequer a la dreta fins arribar a les Tines d'en Ricardo a l’altre banda del Torrent, aquí el travesso i deixo les marques del sender local, continuo per la pista deixant la que marxa a la dreta, el camí va fent una pujada suau sempre al costat del torrent, amunt a l’esquerra es veu el mas de Can Flequer, una mica abans d’arribar al Torrent de la Coma d’en Bou agafo una pista a la dreta que puja en quatre ziga-zagues a Can Casasaies, ara abandonat però val la pena entrar-hi, encara s’hi pot veure una premsa en una sala amb volta de canyó, una tina...
Segueixo pujant ara per un sender amagadot i bastant embrossat al inici, però de mica en mica s’arregla i es va fent fins arribar al punt on baixarem, pujarem i tornarem a baixar, aquest tram fins arribar a la pista, al Torrent del Còdol Llarg, es bastant o millor dit molt complicat d’anar sobre la bici. A la pista que torna a pujar inclinant-se cada vegada mes fins arribar a tombar i veure Les Balmes Roges, ara ve un xic de descans fins a trobar un trencall a la dreta que ens porta just a les Tines de les Balmes Roges, val la pena visitar-les.
Desfaig el camí fins el desviament d’abans i començo a pujar per unes rampes infernals, seques amb molta grava que fan que vagi mes a peu que en bici, per sort son nomes 600 metres, estic a la Serra de Puig Gili i a la dreta, apart d’unes vistes impressionants del Pla del Bages, hi ha un sender que ressegueix la carena, per on penso baixar, es fa quasi be tot sobre la bici, encara que en algun tram de forta pendent amb bastants forats el seny aconsella fer-ho a peu. Al tornar a trobar la pista tiro cap a la dreta, per un fals pla, amb bastant puges i baixes que fan que perdi l’alçada poc a poc fins després d’un repatxo on ve una baixada de cop que va ajuntar-se amb el camí per on he vingut al inici, ara tant sols em queda fer la baixada fins l’aparcament.

Clica aquí si vols veure mes fotos de Les Tines de les Balmes Roges

La Traça del GPS "Les Tines de les Balmes Roges"

Image Hosted by ImageShack.us

Unknown ha dit...

Hola amics del Team Poal-
Primer de tot dir que teniu una web fantàstica i que us marqueu unes rutes maravelloses!!

Conec la zona del torrent del flequer i també la banda del codol llarg, la baiada desde Casasaies es per baixarla amb cordes....
el que m´ha sorpres son les balmes roges, no les coneixia. Em podries dir exactament on es troben aquestes balmes?

Mai em deixa de sorprendre els llocs increibles que tenim a tocar de casa.

Moltes gracies,
Ramon
(bttero del Xino Xano Team)

Totof ha dit...

Hola Ramon les coordenades de les Tines de les Balmes Roges son:
LAT 41º 41’ 35,1’’ N
LON 001º 54’ 59,1’’ E
DATUM WGS 84
Al Wikiloc hi tens el track, no se si portes gps, si no diguem-ho i et poso la descripccio des de la canal que em dius que s’ha de baixar amb cordes

Unknown ha dit...

Moltes Gracies Totof.
Si tinc gps, quant tingui un estoneta, m´apropo a veure si les trobo.

Aquesta zona m´encanta, i d´aqui en amunt es flipant, Matarrodona,cami ral, puigdoura, malpas, l´espluga, l´hospital de sang,et,etc......
Un espectacle de la natura!!