.

.

divendres, 9 d’abril del 2010

PR-C 197 Sender del Riu Calders


El PR-C 197 sender del riu Calders, es un a ruta marcada, com tots els senders de petit recorregut, amb dues ratlles una blanca i l’altre groga, jo diria que la meitat del recorregut es per sender, i es pot fer amb bici, m’ho crec i vaig a provar-ho. Encara que l’inici de la ruta es a Calders jo per raons practiques començo prop del Llac de Navarcles, que es el lloc mes baix de la ruta, mira la meva mania de començar pujant per acabar baixant, surto amunt cap amunt i en cinc minuts ja em trobo el camí del Galobart i estic ja dins la ruta, travesso la carretera N-141, que per vist que es nacional ni ha per qgrsi, passo per l’Oller per camí de carro que em porta fins la Roureda de les Tàpies, agafo el sender que baixa fins a la Font de les Tàpies i m’enfilo per l’altre canto per tombar cap a la llera del Torrent de les Tapies que segueixo en contra de la direcció de l’aigua i per un sender on trobaré els efectes de les nevades en forma de pi, res greu tres o quatre pins de bon esquivar, segueixo pujant per la Serra de Can Vila fins a Torre Cabota on agafaré el Camí Ral que em portarà fins a Calders, continuo fins a l’església, torno una mica enrere i baixo per uns caminets fins a l’Alzina de l’Erola ( no sabia que la meva filla petita tenia una alzina ), continuo baixant per les Roques del Gitanos, passo per la Bauma del cargolaire on hi ha una bona vista del Castell de Calders i el meandre que forma el Riu Calders, on baixaré en un tres i no res per un sender tècnic que em fa baixar de la bici un parell de tres cops. Ja soc a baix travesso el torrent de la Querosa i agafo una pista que em porta tot baixant cap al Molí del Castell, un tros mes enlla , a la dreta hi ha el Pou de Glaç, m’hi arribo, res de l’altre mon un bony tapat per herba i un palet per porta, com a França, torno a la pista i vaig baixant passo pel Pla del Malniu i al Rial del Mestre Jan em trobo amb el riu Calders el deixo tot seguit per enfilar-me a la dreta on alternaré pista i sender i marges del riu passant vora Sant Andreu fins anar a sortir a les vistes de Bellvei aqui agafo pista , em paro al cap d’una estona per baixar al Forat Micó, un forat enmig de roques erosionades per l’aigua i ple de degotalls, torno a la pista i segueixo la recomanació de no agafar el sender de l’esquerra les bicis i el cavalls, la pista s’enfila una mica per anar baixant cap a Rubió, passo el Mas i trobo el canal de la Central elèctrica de Viladecavalls que vaig seguint per un caminoi fins trobar una via ferrata que em permet creuar u pujar a la l’altre costat segueixo,el torno a creuar i no se com arribo al Molí del Blanquer, desprès de visitar-lo reculo fins el gual que creua el Calders i per una mala pista i una bona pujada arribo com puc a la Necròpoli del Pertegàs, al costat del camí una trentena de tombes medievals, segueixo la pista ara de baixada fins el riu que per senderons i pistes creuaré diversos cops fins arribar a la Colonia Jorba, torno enrera fins la palanca per tornar a seguir les marques, passo per Sant Pere de Viladecavalls. Per pista, segueixo fins la font de l’Angla torno a creuar el riu, sort que fa bo que si no ja m’haurien de tallar els peus de tant xafar aigua amb les meves sabates GoteoTex, pujo per senders al pla de Deu i continuo per l’aèria cinglera de la Deu per baixar on he deixat el cotxe. Si ho feu quan fa fred compreu-vos katiuscas.

Clica si vols veure mes fotos del PR-C 197 Sender del Riu Calders

El Recorregut

El Perfil



La Traça del GPS "PR-C 197 Sender del Riu Calders"

Image Hosted by ImageShack.us