.

.

dilluns, 15 de juny del 2009

13-06-2009 GR-176 Ruta de les 20 ermites

Surto d’hora de casa cap a Navàs amb d’intenció de seguir el màxim de tros del GR-176 també anomenat de les 20 ermites romàniques, tinc però varies rutes de retorn ràpid, per ser a dinar a casa, el fet de seguir fidelment el GR , em fa pensar que la mitjana de moviment s’alentirà, per les descavalcades que crec que haure de fer, sobretot en els corriols de pujada, així doncs començo a pedalar cap a les Esglésies, on per arribar-hi tot sovint he d’empènyer la bici, el mateix passa amb els corriols que pugen cap a Sant Cugat del Racó, d’aquí baixo a la riera de Sant Cugat per tornar a pujar fins a Castelladral, segona ermita i segona punxa de la serra que aniré fent en el trajecte, torno a baixar fins la riera d’Hortons i altre cop amunt fins el Serrat de l’Obaga Negra, on al arribar al coll s’obre la vall de Cardona amb el seu Castell dominant-la, ara baixare fins la riera de Valldeperes , i on a mitja pujada hi ha l’ermita de Santa Fe de Valldeperes, la deixo enrere continuant pujant cap al serrat de la Miranda on baixaré per uns corriols divertits que em deixen a Sant Vicenç de Navel, segueixo una estona la riera de Navel i la deixo a la meva dreta enfilant-me pel Peirot fins arribar als plans de Torrebadella i baixant una miqueta fins la carena de l’Escuder on s’aixeca l’ermita de Sant Esteve del Pujol de Planes mirant la vall formada per la riera de Navel, aquí em trobo als pares del Trinqueles, un bon amic amant de l’escalada i la bici, que va anar pedalant fins a l’Índia on ens va deixar, ara fa deu anys, m’emociono, i baixo el sender que em deixa a la riera, recordant moments viscuts junts, a Montserrat, Bioux, Paret de Catalunya... però la calor, el no parar de les cigales i la pujada, em retornen al planeta, quasi sense adonar-me’n estic passant per sota Sant Martí de Balaguer, i al baixar arribo a sant Joan de Montdarn on ja veig que se’m passa l’arròs, amb mal gust de boca decideixo deixar la resta per un altre dia i agafo el tram de la Berga –Santpedor que va de Sant Joan de Montdarn fins a San Cugat del Racó, i d’aquí per asfalt baixo ràpidament a Navas


Clica per veure mes fotos

Recorregut


Perfil