diumenge, 19 d’abril del 2009

Manresa - Les Oliveres - El Canadell - Calders - Bellveí - Serrat de Montbrú - Navarcles - St. Fruitós - Manresa

Sortim de Manresa, al Poal, i enfilem cap a Sant Iscle i anem a buscar el Riu d’Or el creuem i passem la C-25 per sota paral·lels al riu, seguim pel costat de la carretera i anem a parar al polígon industrial La Serreta que travessem seguim uns centenar de metres la C-16 i agafem el camí que porta a Les Oliveres, hi passem pel costat i pugem pels bosc d’Olzinelles per baixar cap al Pont de Cabrianes per on travessem el Llobregat, a l’altre banda agafem el camí que volta el Serrat del Galobart i que ens deixa a un sender que va pujant suament i es totalment ciclable, els sender espetega a el camí de l’Oller seguim en direccció a les Tapies i abans d’arribar-hi agafem un caminet que porta al Canadell, que rodegem, anem a buscar un sender de pujada suau, llarg  i divertit que ens porta a La Guardia, hi passem de punta a punta i arribem a Calders.

Sortim de Calders per la carretera que baixa a Monistrol de Calders, la seguim a prop de tres quilòmetres i quan travessa el Torrent de les Fonts la deixem passant per sota del pont pel mateix torrent, que haurem de fer a peu, tornem a pujar a les bicis i seguim un corriol que passa per sota d’una llarga balma paral·lela al torrent, baixem a buscar el camí que volteja el Castell de Calders, seguim el Riu Calders ben a prop curs avall i el travessem par anar al mas de Bellveí, agafem un sender que s’enfila pel Serrat de Montbrú ciclable en general amb algun tram complicat força pedregós que ens pot fer baixar de la bici algun cop, arribem al Camí de La Mussarra i l’agafem en direcció contraria i baixem una mica per agafar el sender que recorre tot  el Serrat del Vintró, una bona i divertida baixada, continuem pel que va a l’Estrada i sense arribar-hi agafem un altre sender que ens baixa fina la Riera de Navarcles, la travessem tot pujant encara per sender als Quatre Camins, seguim un altre sender pel Serrat de l’Angle per entrar a Navarcles.

Creuem Navarcles i anem a buscar el Llobregat que travessem pel Pont Vell i pel camí del Pont Vell pugem fins a trober un sender que tot pujant faldeja el Montpeità, travessem l’Autopista de Manresa-Terrassa i entrem a Sant Fruitós de Bages quan som a l’altre punta de poble agafem un camí que ens porta cap al Grau, anem a buscar el pas elevat dels bombers per travessar la C-16 i tirem cap al Parc de l’Agulla i per camins arribem al Poal, a les afores de Manresa.

La Traça del GPS de la ruta "Manresa-Les Oliveres-El Canadell-Calders-Bellveí-Serrat de Montbrú-Navarcles-St. Fruitós-Manresa"